مرحله نهایی مسابقات سراسری ترتیل قرآن در سنگال برگزار شد
کد خبر: 3320975
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

مرحله نهایی مسابقات سراسری ترتیل قرآن در سنگال برگزار شد

گروه بین‌الملل: مرحله نهایی مسابقات سراسری ترتیل قرآن به همت فدراسیون انجمن‌های مراکز آموزش قرآن سنگال در شهر «داکار»، پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از Dünya Bülteni، مرحله نهایی مسابقات سراسری ترتیل قرآن کریم، پس از طی مراحل مقدماتی و با حضور قرآن‌آموزان مراکز آموزش قرآن سنگال برگزار شد.
در این مسابقات که نخستین بار به صورت سراسری و به همت فدراسیون انجمن‌های مراکز آموزش قرآن سنگال در «داکار» پایتخت این کشور دایر شده بود، قرآن‌آموزانی از 14 منطقه سنگال که در مسابقات مقدماتی موفق به کسب امتیاز لازم شده بودند، شرکت داشتند.
در مرحله نهایی این مسابقات جمع گسترده‌ای از مردم نیز حضور داشتند؛ به گونه‌ای که 800 صندلی سالن برگزاری مسابقات کاملا پرشده بود و برخی از مردم نیز در پشت درهای سالن از طریق نمایشگرهای تلویزیونی این رقابت‌ها را تماشا می‌کردند.
هنگام برگزاری این مسابقه، ضمن حضور جمع گسترده‌ای از شهروندان و دانش‌آموزان سنگالی، «منصور سی»، وزیر کار و امور اجتماعی سنگال و گروهی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.
گفتنی است، به مقام نخست این مسابقه 20 هزار دلار، مقام دوم 10 هزار دلار، مقام سوم 6 هزار دلار و مقام چهارم این رقابت نیز چیزی در حدود 4 هزار دلار جایزه تعلق یافت.

captcha