انجام تهاتر به مفهوم کاهش معوقات بانکی نیست/ ضعف تسهیلات‌دهی بانک‌ها
کد خبر: 3317806
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

انجام تهاتر به مفهوم کاهش معوقات بانکی نیست/ ضعف تسهیلات‌دهی بانک‌ها

گروه اقتصاد: حجت‌السلام والمسلمین موسوی ‌لارگانی اظهار کرد: در مورد برخی معوقات بانکی، تهاتر صورت گرفته است و این تهاتر را جزء پرداختی‌های بدهکاران بانکی محسوب کرده‌اند که این مورد قطعا با پرداخت مطالبات بانک‌ها و کاهش معوقات بانکی سنخیتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به صحبت‌های امروز وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس مبنی بر افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها به دلیل تلاش‌ها در راستای کاهش معوقات بانکی اظهار کرد:  متأسفانه تا آنجائی‌که بنده اطلاع دارم، میزان معوقات بانکی در سال‌های اخیر نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه این میزان مدام در حال افزایش است.

انجام تهاتر در زمینه معوقات بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دلیل این سخن این است که میزان مطالبات معوق شبکه بانکی از 50 هزار میلیارد یا نهایتا 60 هزار میلیارد تومان در سال‌های اخیر، اکنون به بالای 100 هزار میلیارد تومان رسیده است و چنین وضعیتی حاکی از کاهش میزان معوقات بانکی نیست.

موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که در مورد آن بحث وجود دارد این است که تا آنجائی‌که بنده اطلاع دارم، برخی از این معوقات تهاتر شده است و این تهاتر را جزء پرداختی‌های بدهکاران بانکی محسوب کرده‌اند که این مورد با اینکه مطالبات بانک‌ها پرداخت شده و معوقات کاهش پیدا کرده است سنخیتی ندارد.

توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها در وضعیت مناسبی نیست

نماینده فلاورجان در خانه ملت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت توان وام‌دهی بانک‌ها در شرایط کنونی اظهار کرد: در مورد اینکه قدرت وام‌دهی بانک‌ها بیشتر شده است باید گفت تا آنجائی‌که بنده اطلاع دارم به تعداد زیادی از کسانی‌که نیازمند وام‌هایی برای سرمایه در گردش یا راه‌اندازی کارگاه‌های کوچکی بودند که مورد عنایت مقام معظم رهبری هم هست و تأکید داشتند برای اشتغال جوانان باید به این موارد توجه شود، حقیقتا توجهی صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با ارتباطاتی که با صنعتگران، سرمایه‌گذاران در بخش‌ تولیدات صنعتی، کشاورزی، نساجی و ... داشتیم، متوجه شدیم که همگی از عدم پرداخت تسهیلات لازم گله‌مند هستند و این موضوع نشان می‌دهد که هنوز توان تسهیلات‌دهی بانک‌ها به وضعیت مطلوب نرسیده است.

مطالب مرتبط
captcha