همه به دنبال یک هدف واحد هستیم/ احترام به فرهنگ، افکار و سلیقه‌های یکدیگر
کد خبر: 3314209
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
رئیس‌‌جمهور در جمع مردم خراسان شمالی:

همه به دنبال یک هدف واحد هستیم/ احترام به فرهنگ، افکار و سلیقه‌های یکدیگر

گروه سیاسی: در روز ۲۴ خرداد‌ دو سال گذشته اعلام کردیم که به فرهنگ، افکار، سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم و همه به دنبال یک هدف واحد هستیم که آن پیشرفت همه‌جانبه ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور امروز، 24 خرداد در جمع مردم خراسان شمالی در ورزشگاه تختی بجنورد، اظهار کرد: این ملت دلداده به اسلام و ایران هستند.
وی افزود: امروز دو سال از رأی ملت ایران برای تشکیل چنین دولتی می‌گذرد، امروز دو سال از آرای مردم به اعتدال و میانه‌روی می‌گذرد و دولتی که چشم‌اندازش تدبیر و امید است برنامه‌اش تدبیر و روشش همراه اعتدال خواهد بود.
روحانی گفت: شما در دو سال گذشته، حماسه بزرگی در این سرزمین آفریدید و با حضور 73 درصدی در پای صندوق‌های رأی ثابت کردید که این ملت عاشق نظام و مردم سالاری دینی است، در 24 خرداد دو سال پیش ملت ایران اعلام کرد که مسیری را انتخاب می‌کنیم که در آن همه اقوام متحد کنار یکدیگر باشند و شیعه و سنی، کرد، ترک، ترکمن، بلوچ، و عرب همه زیر پرچم اسلام و زیر پرچم ایران دست به دست هم دهند.
رئیس جمهور با اشاره به استقبال مردم خراسان شمالی، احساسات و محبت مردم این خطه با ترکیب مختلفی از اقوام  را ستودنی خواند و افزود: افتخار مردم سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و بلکه همه ملت ایران این است که مشمول عنایت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) هستند.

آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم
روحانی گفت: در 24 خرداد دو سال گذشته اعلام کردیم که به فرهنگ، افکار، سلیقه‌های یکدیگر احترام می‌گذاریم و آستانه تحمل را بالا و بالاتر می‌بریم، این جناح و آن جناح، این حزب و آن حزب، این لهجه و گویش و آن لهجه و گویش همه به دنبال یک هدف واحد هستند و آن پیشرفت همه جانبه ایران است.
وی افزود: ما می‌خواهیم در این کشور بر رقبایمان، بر همسایگانمان، و بر دیگر کشورهای در حال توسعه پیشی بجوییم، اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم و به قله‌های ترقی دست پیدا کنیم باید متحد باشیم، همه به یکدیگر کمک کنیم تا رونق اقتصادی آغاز شود.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: شما می‌دانید روزی که این دولت کار خود را آغاز کرد از رشد  اقتصادی خبری نبود، آمار اقتصادی نشان می‌داد که در سال 91 رشد اقتصادی کشور منفی هفت درصد بوده است. در شرایط رکود، روز به روز از تولید کاسته می‌شود و اگر تولید کاسته شد دست نیاز به بیگانه دراز می‌شود و حتی به نان شب نیازمند خواهیم بود.
وی گفت: در سال 92 میلیون‌ها تن گندم وارد می‌کردیم اما پارسال دو سه تن کمتر گندم وارد کردیم و امسال به امید خداوند کمتر خواهد شد، نیازمندی‌های کشاورزی ما به بیگانه و خارج از کشور کاهش یافته است و روی پای خود ایستاده ایم و هشت میلیارد دلار مواد غذایی کمتر وارد کردیم و این به معنای آن است که در مسیر تولید حرکت کرده‌ایم، تعداد تراکتورها، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی روز به روز افزایش می‌‎یابد که به معنای توسعه و رشد است.
روحانی ادامه داد: ما قادر هستیم کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم، دیگران آمدند در مسیر توسعه زنجیر تحریم را قرار دادند و ما نخواهیم گذاشت این زنجیر ادامه یابد، ایرانیان بدانند هر مشکلی که برای حقوق این ملت است، دست به دست یکدیگر خواهیم داد، می‌خواهیم از 24خرداد 92 به بعد با اتحاد، یکپارچگی، وحدت و انسجام ملی و هدایت مقام معظم رهبری و اتکا به خداوند و توجهات امام هشتم به توسعه برسیم.

ما تنها نیستیم
وی افزود: ما تنها نیستیم، ملت، دولت و رهبری ما تنها نیست، یک ملت متحد هستیم و ائمه اطهار پشتیبان ما هستند، ما نخواهیم گذاشت بیگانگان ظلم و تحریم را ادامه دهند.
روحانی با ذکر اینکه به این ملت ظلم شده و زنجیره تحریم برای آنان آماده شده است، ادامه داد: هر جنسی که از خارج به دست شما رسیده حداقل 10 تا 15 درصد گران‌تر به دست شما رسیده و پول مورد نظر از جیب شما داده شده است.
وی با بیان این‌که آن‌هایی که می‌گویند تحریم‌ها مهم نیست، گویی از جیب مردم بی‌خبر هستند، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که می‌گویند ما در برابر بیگانگان نباید بیاستیم، نباید در برابر 5+1 با قامتی رشید و دیپلمات‌های کار آزموده در مذاکرات حرف بزنیم، گویی از زندگی مردم بی‌خبر هستند.
روحانی عنوان کرد: به حول و قوه الهی و با هدایت‌های رهبری و حمایت مردم بزرگ در داخل ایران غنی‌سازی خواهیم کرد و چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آوریم.
وی یادآور شد: در طول 22 ماه گذشته صدها هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری مدرن قطره‌ای قرار داده‌ایم که فقط در خوزستان و ایلام 177 هزار هکتار است، در خراسان شمالی نیز برای مدرن کردن آبیاری کشاورزی 600 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
روحانی با بیان این‌که نخواهیم گذاشت با فشار دشمن قامت رشید ملت ایران و این سرو آزاده ذره‌ای خم شود، ادامه داد: به رغم همه فشارها با تحمل مردم بزرگ در حوزه سلامت طی 22 ماه گذشته شاهد هستیم که طی این مدت سه هزار و 900 پزشک متخصص به استان‌های محروم و نقاط دور افتاده اعزام شده‌اند.
وی  با ذکر این‌که این تعداد پزشک در 24 ساعت شبانه‌روز در مناطق محروم و دورافتاده کشور حضور دارند، گفت: برای درمان مردم در سطح کشور بیش از یک هزار خانه بهداشت ساخته، آماده و تجهیز کرده‌ایم .
روحانی گفت: در این مدت برای آسودگی بیشتر بیماران 11 میلیون نفر را در حاشیه شهرها تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده  و 9 میلیون و 200 هزار نفر را نیز تحت حمایت امنیت غذایی قرار داده‌ایم.
وی با ذکر این‌که این دولت ننشسته تا دیگران در مذاکرات هسته‌ای در برابر حرف حق این ملت تسلیم شوند یا نشوند، و یا تحریم‌ها برطرف شود یا نشود، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم قدم به قدم برای رفاه مردم و خدمات اجتماعی با کمک شما قدم برداشته شده و برخواهیم داشت.
روحانی یادآور شد: در شرایط تحریم به فکر دریاچه خشک، رودخانه بزرگ، هامون و تالاب‌ها افتاده‌ایم، در شرایط تحریم به فکر اصلاح کیفیت بنزین، گازوئیل، فاضلاب شهری افتاده و برنامه‌ریزی برای اجرای قطار سریع و سیر در ایران را آغاز کرده‌ا‌یم.

تحریم‌ها را به حول قوه الهی با کمک مردم لغو خواهیم کرد
روحانی با بیان این‌که از تحریم نمی‌هراسیم و با آن مبارزه می‌کنیم، گفت: تحریم‌ها را به حول قوه الهی با کمک مردم لغو خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: ما در تهران، بجنورد و این گوشه و اجتماع نمی‌نشینیم شعار بدهیم بلکه در سازمان ملل و شورای امنیت ملی که علیه ایران قعطنامه تحریم‌ها صادر شده آنان را لغو خواهیم کرد.
روحانی با بیان این‌که ملتی می‌خواهیم که شاد و سرزنده باشد، گفت: همان طور که نام علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) در این ورزشگاه برده می‌شود و روح معنویت و روحانیت و اخلاق در فضا پراکنده می‌شود، هنگامی که قطعه موسیقی نواخته می‌شود نیز شما شاد می‌شوید مگر اشکال دارد.
وی با ذکر این‌که با شادی مردم مخالف نیستیم، گفت: ما به روزش شادی می‌کنیم و به روزش نیز اشک می‌ریزیم.
روحانی با بیان این که ما ملت رشید و شاد و ملت بزرگ و فرهنگ دوست هستیم، ادامه داد: ما در روز 19 و 21 رمضان اشک می ریزیم و 15 رمضان نیز شادی می‌کنیم. هم شادی ملت، اشتغال و هم رونق اقتصادی کشور و رفاه اجتماعی را می‌خواهیم و هم سانتریفیوژ را می‌خواهیم و برای احقاق حقوق خود قیام کرده‌ایم.
رئیس‌ جمهور در ادامه در خصوص پروژه‌های مصوب برای خراسان شمالی گفت: اولین پروژه تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان است که طول آن 250 کیلومتر است و در مجموع نیازمند 200 میلیارد تومان اعتبار است که کل این پروژه تا سال 96 اجرایی می‌شود. برای 660 کیلومتر اصلاح، تکمیل و روکش آسفالت راه‌های روستایی، 100میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تا پایان 95اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح راه‌آهن بجنورد، اسفراین، جوین و اتصال آن به راه‌آهن سراسری نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است، ما این کار را ادامه خواهیم داد و هم اکنون پروژه به 50میلیارد تومان نیاز دارد و تا پایان سال 95 اجرایی و عملیاتی می‌شود.
روحانی اظهار کرد: 13 نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که به 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تمامی این 13 نقطه در سال 94 و 95 اجرایی می‌شود. فرودگاه بجنورد نیازمند تکمیل است و اتمام آن 30 میلیارد تومان اعتبار را طلب می کند و امسال تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای تکمیل بخش بیمارستانی و مسئله سلامت، بیمارستان 200 تختخوابی بجنورد با 44 میلیارد تومان تا پایان 95 اجرایی و تکمیل می‌شود، البته بخش سوختگی نیز برای تکمیل نیازمند اعتبار است که امسال تکمیل می‌شود. بیمارستان 218 تخت خوابی شیروان با 29 میلیارد تومان و بیمارستان 64 تخت‌خوابی جاجرم و گرمه با 20 میلیارد تومان اعتبار امسال تکمیل می‌شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد: به تمامی روستاهای فاقد گاز که 75نقطه است عملیات گازرسانی تا پایان سال 95 عملیاتی می‌شود، سدهای سومبار و چندیر با 50 میلیارد تومان تکمیل می‌شود و عملیات اجرایی 12 مجتمع آبرسانی روستایی با اختصاص 45 میلیارد تومان به پایان می‌رسد.
وی گفت: در بخش صنعت نیز واحد جدید پتروشیمی با اعتبار 700میلیون دلار آغاز به کار می‌کند، 5.2میلیارد تومان برای تکمیل استادیوم و 110میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح‌های استان ما از صندوق توسعه ملی وام گرفته‌ایم که سود این تسهیلات برای طرح‌های کشاورزی 10 درصد و برای حوزه صنعت 12 درصد است، این تسهیلات فرصت مناسبی را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهد.
روحانی اظهار کرد: 25 طرح و پروژه با مبلغ 570 میلیارد تومان در این سفر برای این استان تصمیم‌گیری شده است و از سال جاری اجرایی می‌شوند.
یادآوری می‌شود که رئیس‌جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی، امروز به خراسان شمالی سفر کرده است.

captcha