دولت زیرساخت‌های فرهنگی خراسان‌شمالی را تقویت کند
کد خبر: 3314046
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
جعفری:

دولت زیرساخت‌های فرهنگی خراسان‌شمالی را تقویت کند

گروه سیاسی: نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و اداری خراسان‌شمالی ضعیف است و دولت در سفر خود به استان به‌دنبال تقویت این زیرساخت‌ها باشد.

قاسم جعفری، نماینده بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش آموزش و پرورش مشکلات جدی دارد و هم‌اکنون 60 درصد مدارس آن تخریبی و غیرمقاوم است، آموزش عالی استان نیز زیرساخت‌های لازم از قبیل فضای آموزشی و کارگاهی مناسبی ندارد.
وی با بیان این که خراسان‌شمالی کمترین هرم هیأت علمی را در دانشگاه‌های خود دارد، افزود: وضعیت تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری استان نیز در سطح کشور بسیار ضعیف است.
جعفری با بیان اینکه این استان در زیرساخت‌های اداری و فرهنگی نیز ضعیف است، گفت: هم‌اکنون پروژه کتابخانه مرکزی بجنورد با گذشت سال‌ها نیمه کاره رها شده و این در حالیست که عملیات احداث کتابخانه استانی هنوز شروع نشده است.
نماینده بجنورد نبود سینما، خانه تئاتر و مجتمع‌های فرهنگی را از مهمترین  مشکلات حوزه فرهنگ در استان برشمرد.
وی با بیان اینکه ایثارگران استان نیز با مشکلاتی جدی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و ورزشی ایثارگران استان نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.
جعفری با تأکید بر اینکه کشاورزی در اولویت مباحث اقتصادی استان قرار دارد، گفت: به کشاورزان در حوزه آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون این صنعت تسهیلات مناسبی از سوی بانک‌ها ارائه نمی‌شود.
نماینده بجنورد یادآور شد: با توجه به وجود مشکلات فراوان در بخش صنعت و معدن نیز هم اکنون 40 درصد از واحدهای صنعتی موجود در بخش خصوصی تعطیل هستند.
وی با اشاره به وجود بیش از 65 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان، خاطرنشان کرد: وضعیت ورزشی خراسان‌ شمالی نامساعد است، بنابراین در این حوزه نیازمند نگاه ویژه دولت هستیم.
یادآوری می‌شود که هیأت دولت در نوزدهمین سفر استانی، امروز 24 خرداد به خراسان شمالی سفر کرد.

captcha