فرهنگ جهادی در کشور جاری است/ ضرورت صدور این تفکر به جهان اسلام
کد خبر: 3313100
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

فرهنگ جهادی در کشور جاری است/ ضرورت صدور این تفکر به جهان اسلام

گروه اجتماعی: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه امروز تفکر و فرهنگ جهادی همچنان جریان دارد، گفت: امروز مشکلات جهان اسلام با تفکر جهادی رفع می‌شود و در حال حاضر نیز این تفکر به بخشی از جهان صادر شده است اما باید فراتر از این کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن هاشمی‌گنابادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری چهاردهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که امروز، 20 خردادماه در محل این سازمان برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت جهادی سرمایه‌ای ملی و دینی است و به قشر خاصی اختصاص ندارد، ادامه داد: این مدیریت یک تجربه ارزشمند مدیریتی است که در کشور جواب داده و عمل به آن با موفقیت همراه بوده است.

رئیس ستاد دائمی همایش فرهنگ و مدیریت جهادی ادامه داد: از همین رو آموزش‌های دینی در همه برنامه‌های جهادی وجود داشته است و امروز نیز مشکلات جهان اسلام با همین تفکر جهادی رفع می‌شود لذا در حال حاضر این تفکر به بخشی از جهان صادر شده است اما باید فراتر از این کار کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارهای کشور در زمان خود با تلاش جمعی که به نام جهادسازندگی تشکیل شده بود، به ثمر نشست، گفت: در حال حاضر نیز این تفکر در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از مرزهای ایران در عرصه‌های فرهنگی، اجرایی و ساحت‌های علمی ایجاد شده و مانند درخت طیبه‌ای است که میوه‌ها و ثمرات مبارکی را برای فرد و جامعه به دنبال دارد.

هاشمی‌گنابادی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند به نشر این تفکر کمک کنند تا این سرمایه ماندگار توزیع و به نسل جوان و آیندگان تزریق شود، ابراز کرد: ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان سیاست‌های نظام در کنار پرداختن به سیاست‌های سلامت که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کردند از جمله مبانی فکری شناسایی افرادی است که در این همایش معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فعالیت مجموعه طلائیه‌داران جهاد در سراسر کشور

وی در ادامه به گروه طلائیه‌داران جهادسازندگی اشاره کرد و افزود: کانون جهادگران جهاد سازندگی حدود 14 سال است که در قالب این همایش‌ها به تبیین مفهوم فرهنگ جهادی می‌پردازد که در این راستا برای انتقال این روحیه به نسل جدید جمعی از تلاش‌گران قدیمی جهادسازندگی دور هم جمع شدند و جهاد در عرصه‌های مختلف را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان‌های مختلف مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت کانون جهادگران این مسئولیت را بر عهده دارند، گفت: مجموعه طلائیه‌داران جهاد در کشور 20 شعبه فعال دارند و در سه حوزه راهبردی فعالیت می‌کنند که حوزه تبیین بر عهده مشهد است، حوزه مفهوم فرهنگ جهادی توسط شهر قم صورت می‌گیرد و سایر استان‌ها نیز در حوزه عملیاتی با اولویت روستاهای محروم و مرزی اقدامات آموزشی، عمرانی و اشتغال‌زایی را انجام می‌دهند.

جریان تفکر و فرهنگ جهادی در کشور همچنان جاری است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دوره‌ای با ادغام جهادسازندگی در جهاد کشاورزی این جریان مبارک آسیب دید، افزود: با این وجود خوشبختانه تفکر و فرهنگ جهادی همچنان جریان دارد و لایه‌هایی از آن را در جهاد کشاورزی شاهد هستیم زیرا جوهره و ریشه اصلی آن مانند تفکر بسیجی همچنان حاکم است.

وی با بیان اینکه از طرفی به فرهنگ جهادی اکسیر تفکر دینی و تفکر امام خمینی(ره) زده شده است، ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در 27 خردادماه سال 58، دستور تأسیس این نهاد مقدس را دادند که در این زمینه افرادی با روحیه و تفکر اسلامی وارد کار شدند و امام خمینی(ره) از آنان خواست تا این فرهنگ را از خود شروع کنند زیرا در این صورت حرکت آنان الهی خواهد ماند.

captcha