رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی سوئیس دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3309780
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی سوئیس دار فانی را وداع گفت

شعب خارجی: هشام میزر(Hisham Maizar)، رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی سوئیس در سن ٧٣ سالگی بدرود حیات گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، وی سال‌ها رئیس منتخب اتحادیه سازمان‌های اسلامی سوئیس(Fids) بود که شامل ١٥٠ مرکز اسلامی در این کشور است.
 هشام میزر به عنوان کسی شناخته می شد که نقش مهمی در برقراری ارتباط بین جامعه مسلمانان سوئیس و سایر بخش‌های جامعه این کشور داشت و زمینه شناخت متقابل را فراهم کرد. 
میزر، محل رجوع نمایندگان حوزه رسانه، ادیان و سیاست برای پاسخگویی به مهم ترین سؤالات در مورد مسلمانان در سوئیس بود.
غیر از این او ارتباط صمیمی و همکاری تنگاتنگی با شورای ادیان سوئیس(SCR) داشت و روابط خوبی با کلیساهای پروتستان و کاتولیک این کشور برقرار کرده بود. 
طبق متنی که شورای ادیان سوئیس برای درگذشت هشام میزر منتشر کرده است، وی از زمان تأسیس این شورا در سال ٢٠٠٦ با جان و دل، توجه و وظیفه شناسی برای گفت‌و‌گوی بین ادیان در سوئیس می‌کوشید و برای صلح بین مذاهب و ادیان ارزش زیادی قائل بود.
هشام میزر که در فلسطین زاده شده بود، پس از جنگ شش روزه در سال ١٩٦٧ این کشور را ترک کرد. وی ابتدا در سارایوو(Sarajevo) به تحصیل در رشته مطالعات اسلاو ـ اسلاوی (Slawistik) پرداخت. اما سپس با اخذ پذیرش پزشکی راهی آلمان شد و بعد از آن به عنوان پزشک در شهر کور(Chur) سوئیس مشغول به کار شد.
وی از سال ١٩٨٠ تا زمان بازنشستگی در ٢٠١٠ در مطب خویش به طبابت مشغول بود.

captcha