ایجاد همبستگی اجتماعی، کارکرد اصلی مراکز نیکوکاری است
کد خبر: 3308420
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

ایجاد همبستگی اجتماعی، کارکرد اصلی مراکز نیکوکاری است

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره با بیان این‌که راه‌اندازی مراکز نیکوکاری یکی از هزاران کارکرد اجتماعی مساجد است که باید برای تقویت آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، گفت: بالاترین کارکرد مراکز نیکوکاری، ایجاد همبستگی اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، ابوالفضل احمدی، مدیر کمیته امداد شهرستان خرمدره ظهر امروز، 6 خرداد‌ماه در بازدید از مرکز نیکوکاری شهرستان خرم‌دره که با حضور جمعی از مسئولان مرکز و هیئت‌امنای صورت گرفت با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری خرم‌دره از سال 92 آغاز به کار کرده است، اظهار کرد : در مدت فعالیت این مرکز در شهرستان  136 میلیون و 176 هزار ریال کمک به صورت نقدی و 177 میلیون و 662 هزار ریال نیز به صورت غیرنقدی جمع‌آوری شده است..
وی با بیان اینکه خدمات رایگان ارائه شده در این مرکز به ارزش 241 میلیون و 895 هزار ریال بوده است، تصریح کرد: در مجموع کل کمک‌های جمع‌آوری شده در مرکز نیکوکاری مذکور و همچنین خدمات ارائه شده 555 میلیون و 723 هزار ریال بوده است و همچنین تعداد کل افراد بهره‌مند شده از خدمات این مرکز یک هزار و 287 نفر بوده است که از این تعداد 984 نفر مددجو و 303 نفر نیز غیرمددجو بوده‌اند .
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خرم‌دره با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در مرکز نیکوکاری چهارده معصوم(ع) خرم‌دره اظهار کرد: ایجاد شبکه نیکوکاری فرهنگیان و بسیجیان در دستور کار این مرکز است.
احمدی ضمن دعوت از خیّرین برای مشارکت بیش از پیش در این مرکزتاکید کرد : کمک به خانواده‌های محروم و حل مشکلات آن‌ها اولویت اصلی مراکزنیکو کاری  است و در این راستا از مشارکت خیرین و نیکوکاران نیز بهره گرفته خواهد شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره با بیان این‌که راه‌اندازی مراکز نیکوکاری یکی از هزاران کارکرد اجتماعی مساجد است که باید برای تقویت آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد، گفت: بالاترین کارکرد مراکز نیکوکاری، ایجاد همبستگی اجتماعی است.
وی با بیان این‌که مراکز نیکوکاری با هدف استفاده از ظرفیت مساجد و بهره‌گیری از مشارکت‌های مردم در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه فعالیت می‌کنند، افزود: احیای کارکرد اجتماعی مساجد، استفاده از ظرفیت خیّران و ارائه خدمات به محرومان به‌صورت محله‌ای از اهداف ایجاد این مراکز است.
احمدی با تأکید بر این‌که با ایجاد مراکز نیکوکاری از ظرفیت خیّران، هیئت امنای مساجد و مردم در راستای شناسایی نیازمندان محل اقدام می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس خدمات مراکز نیکوکاری به صورت هدفمند و طبق نیازهای محرومان ارائه می‌شود.

captcha