دولت لایحه دائمی‌شدن تحصیل رایگان حافظان و قاریان را به مجلس ارائه دهد
کد خبر: 3307480
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
افتخاری:

دولت لایحه دائمی‌شدن تحصیل رایگان حافظان و قاریان را به مجلس ارائه دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید تحصیل رایگان حافظان و قاریان را هرساله در قانون بودجه بیاوریم، گفت: دولت لایحه این طرح را به مجلس ارائه دهد تا ما آن را به‌صورت قانون دائمی تصویب کنیم.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به تسهیلات مجلس شورای اسلامی در ترویج معارف قرآن در جامعه اسلامی، گفت: چندسالی است که فراکسیون قرآن و عترت در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است که اقدامات متعددی را در طی این مدت انجام داده است.

امسال برای نخستین‌بار بودجه بیمه فعالان قرآنی در یک ردیف مستقل قرار گرفت
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این فراکسیون پیگیری بحث بیمه فعالان قرآنی است، افزود: امسال برای نخستین بار در قانون بودجه در یک ردیف مستقل نام بیمه فعالان قرآنی آمد و با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز صحبت شد تا صندوق مستقلی برای قرآنیان داشته باشند.
افتخاری بیان کرد: طی چند سال گذشته با تلاش‌هایی که انجام دادیم از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران، فعالان قرآنی ما نیز بیمه می‌شدند اما با این حال با وزیر ارشاد صحبت کردیم تا زمان تشکیل صندوق مستقل حمایت از فعالان قرآنی این بیمه‌ها ادامه پیدا کند البته مدتی قطع شده بود اما ما به وزیر این نکته را یادآور شدیم که این تسهیلات و اقدامات باید تداوم داشته باشد.

قانون معافیت تشکل‌های قرآنی مردمی از حق انشعابات، دائمی شد
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی،‌ اقدام دیگر این فراکسیون را معافیت تشکل‌های قرآنی مردم نهاد از پرداخت هزینه‌های مصرفی آب، برق، گاز و حق انشعابات دانست و گفت: بحمد الهی این قانون دائمی شد.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات فراکسیون، تحصیل رایگان حافظان و قاریان بود که به تصویب رسید تا این عزیزان بتوانند به‌صورت رایگان در دانشگاه‌ها تحصیل کنند البته به دلیل اینکه این مسئله بار مالی داشت و شورای نگهبان آن را خلاف قانون اساسی می‌دانند لذا ناچار شدیم تا سالانه این تسهیلات را در قانون بودجه بیاوریم بنابراین انتظار داریم دولت به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لایحه این تسهیلات را برای مجلس بیاورند تا در فراکسیون قرآن مجلس آن را پیگیری کرده و تبدیل به قانون دائمی کنیم که دیگر نیازی به پیگیری سالانه نداشته باشد.
افتخاری همچنین، به حمایت فراکسیون قرآن مجلس از تشکل‌های مردم نهاد قرآنی اشاره کرد و گفت: این حمایت‌ها در حیطه تخصیص بودجه و تعیین اولویت‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی است که تلاش کردیم تا بخش قابل توجهی از بودجه‌ها به این تشکل‌های تخصیص یابد.

سال آینده تمام بودجه حمایت از تشکل‌های قرآنی به اتحادیه مدغم تخصیص می‌یابد
رئیس فراکسیون دفاع مقدس ادامه داد: به‌عنوان مثال در سال 93 که تقریباً 86 میلیارد از 200 میلیارد تومان بودجه فعالیت‌های قرآنی تخصیص پیدا کرد 15 میلیارد برای حمایت تشکل‌های مردم نهاد قرآنی قرار دادیم که تخصیص این بودجه را بخشی از طریق سازمان تبلیغات، بخشی دیگر از طریق وزارت ارشاد و بخش دیگر نیز از طریق مرکز اتحادیه ادغام شده قرار دادیم که از سال آینده تمام این بودجه‌ها به اتحادیه مدغم اختصاص پیدا خواهد کرد تا از این طریق بتوان فعالیت‌های قرآنی تشکل‌های مردم نهاد را حمایت کرد.
وی بیان کرد: البته برخی از تشکل‌های مردم نهاد قرآنی که واقعاً بسیار فعال و توانمند هستند می‌توانند از طریق برون سپاری فعالیت‌های وزارتخانه‌های د بخشی از فعالیت‌های آن‌ها را انجام داده و از حمایت‌های آن‌ها برخوردار شوند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هاشم سلطانی نژاد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۱۲:۵۳
0
0
باسمه تعالی. ازدولت محترم خواستاریم لا اقل قوانین موجود را اجرا کند. آخر به چه نهادی باید بگوییم از دست بنیاد نخبگان یا همان معاونت علمی و فتاوری ریاست جمهوری به تنگ آمده ایم. چرا 3 سال است اسم قرآنیها را در لیست نخبگان نمیگنجانند. با للمسلمین!!!
captcha