آغاز طرح آموزش از راه دور قرائت و حفظ قرآن در غزه
کد خبر: 3305372
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

آغاز طرح آموزش از راه دور قرائت و حفظ قرآن در غزه

گروه بین‌الملل: دارالقرآن الکریم و سنت غزه با راه‌اندازی پروژه «قرائت الکترونیک»، نخستین برنامه آموزش از دور قرائت و حفظ قرآن کریم را در این منطقه از سرزمین فلسطین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین آنلاین»، این پروژه به آموزش تعالیم قرآن کریم و نیز قرائت به علاقه‌مندان از طریق اینترنت می‌پردازد.

همچنین این برنامه با هدف توسعه آموزش قرآن کریم و بهبود عملکرد حفظ افراد (اعم از آقایان و بانوان) برای تمامی گروه‌های سنی در اقصی نقاط جهان راه‌اندازی شده است.

محمود خاص، مدیر کل دارالقرآن الکریم و سنت غزه در این باره تصریح کرد: این پروژه با هدف آموزش و نشر تعالیم قرآن کریم در جهان آغاز به‌کار کرده است.

وی افزود: این طرح علاوه بر اینکه قرائت قرآن به روایت‌های مختلف را به تمامی مسلمانان علاقمند آموزش می‌دهد؛ حفظ قرآن کریم را برای افرادی که دسترسی به مراکز قرآنی و مؤسسات آموزشی برایشان سخت و مشکل است، تسهیل می‌کند.‌

همچنین بلال عماد، مدیر مرکز قرائات قرآن در غزه عنوان کرد: تمامی خدمات ارائه شده در این طرح به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و از ویژگی‌های بارز این طرح،‌ حضور کارشناسان و اساتید متخصص در علم تجوید، قراءات و علم قرائت‌های مختلف قرآنی منسوب به نبی اکرم(ص) است.

وی با اشاره به اینکه برای برادران از متخصصین آقا و برای خواهران از بانوان کارشناس استفاده شده است، افزود: برنامه‌های این طرح شامل 10 بخش متنوع است که عبارتند از؛ برنامه تسلط کامل بر قرائت سوره فاتحه، حفظ، تفسیر آن، دوره‌های مقدماتی قرائت قرآن، دوره‌های تکمیلی، دوره‌های پیشرفته، دوره‌های ارتقای تلاوت و برنامه قراءات دهگانه به همراه روایت‌های مختلف آن.

captcha