حضور جوانان در شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3304417
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
اسحاقی:

حضور جوانان در شبکه‌های اجتماعی فرصتی برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هدف شبکه‌های اجتماعی پاک باید امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: حضور جوانان در شبکه‌های اجتماعی یک فرصت برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز 27اردیبهشت ماه در جلسه معاونت فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای انجام فرایض مقدس امربه معروف و نهی از منکر، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و نباید جنبه دولتی به خود گیرد.
وی گفت: اگر به این دو فریضه الهی کم‌توجهی کنیم، قطعا جامعه اسلامی ما با نا هنجاری‌های مواجه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با اعلام اینکه  ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر  وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها مشخص کرده، گفت: معاونت فرهنگی ستاد وظیفه دارد تا برنامه‌های اعضای شورا را در رابطه با ترویج امربه معروف و نهی از منکر احصاء و زمینه را با هماهنگی دستگاههای اجرایی برای اجرا شدن برنامه ها فراهم سازد.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای حرکت در مبانی عملی و نظری شده است، تصریح کرد: کاربردی بودن برنامه ها از مهمترین ویژگی ها ی برنامه های مدون ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر برای دستگاههای اجرایی و عموم مردم است.
اسحاقی با بیان این مطلب که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به عنوان معاونت فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان، وظیفه هماهنگی بین اعضا و احصاء برنامه ها بر عهده دارد، خاطر  نشان کرد: با توجه به ضرورت تشکیل کارگروه‌های عملیاتی، بخش آموزش به آموزش و پرورش و بخش پژوهش ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر نیز به امور اجتماعی استانداری‌ها سپرده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه سایر دستگاه های اجرایی نیز به فراخور تخصص در زیر مجموعه های مختلف وظایف آنها مشخص شده است، افزود: ستاد احیا باید در امر تبلیغ معروفات به بحث های تربیتی رجوع کند تا با تکرار تمرین بتواند جامعه را با پذیرش معروفات آشنا کند صرف اینکه بحث فقط آموزشی عمل کنیم اشتباه است.
معاون فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان  ضرورت آموزش احکام به نسل جوان را یادآور شد و با اشاره به وجود شبکه های مختلف اجتماعی در فضای مجازی، گفت:  باید شبکه های اجتماعی پاک برای جوانان ایجاد کنیم.
اسحاقی با بیان اینکه هدف شبکه‌های اجتماعی پاک  باید  امر به معروف و نهی از منکر باشد، گفت: حضور جوانان در شبکه‌های اجتماعی یک فرصت برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر است . در ادامه این نشست، برنامه‌های اعضای حوزه معاونت فرهنگی ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان اعلام و اعضای دو کارگروه مطبوعات و تحقیق و پژوهش انتخاب شدند.

captcha