اعتقاد به خدا، مردم و خودباوری؛ ویژگی‌های اصلی امام خمینی(ره)
کد خبر: 3260686
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
حسن‌بیگی بیان کرد:

اعتقاد به خدا، مردم و خودباوری؛ ویژگی‌های اصلی امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: سرپرست استانداری مرکزی گفت: باور و اعتقاد به خدا، مردم و خودباوری سه ویژگی اصلی امام راحل(ره) بود که با همراهی و پشتیبانی مردم و شجاعت ایشان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شکرالله حسن‌بیگی، سرپرست استانداری مرکزی در جلسه ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در اراک، بر مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های بیست و ششمین سالروز ارتحال  امام خمینی(ره) تأکید کرد.

وی اظهار کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مالی نمی‌توانند در این امر مشارکت داشته باشند که با تقسیم کار می‌توان از ظرفیت این دستگاهها نیز استفاده کرد.

حسن‌بیگی با بیان اینکه کمیته‌های ستاد ارتحال امام خمینی(ره) تشکیل شده است، تصریح کرد: مسئولان این کمیته‌ها  باید  کار خود را آغاز و  امور را ساماندهی کنند.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه به برنامه‌های استانی نیز با اهمیت داده شود، اظهار کرد: سهمیه هر شهرستان برای اعزام به مرقد مطهر امام(ره) مشخص شده است و آئین بیست و ششمین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز 14 خرداد‌ماه در خمین نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باورها و ارزش‌های امام(ره) باید نهادینه و به نسل جوان معرفی شود، بیان کرد: باور و اعتقاد به خدا، مردم و خودباوری سه ویژگی اصلی امام راحل(ره) بود که با همراهی و پشتیبانی مردم و شجاعت ایشان انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امروز اسلام به سبب مجاهدت ایشان در دنیا مطرح است و مسلمانان عزت دارند.

سرپرست استانداری مرکزی ادامه داد: امام راحل(ره) در سیاست داخلی  تکیه به آرای مردم، تأمین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن، حفظ ارتباط با بدنه جامعه به ویژه مستضعفان و تصمیم‌گیری به نفع مردم  را مورد توجه داشت و در سیاست خارجی نیز اصولی را داشتند که از آن جمله می‌توان به برابری با ملت‌های مسلمان، مبارزه با صهیونیست‌ها و مبارزه برای آزادی فلسطین و کمک به مظلومان عالم اشاره کرد.

حسن‌بیگی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بعد فرهنگی نیز نفی ریاکاری، مبارزه با فساد، دفاع قاطع از اسلام و همچنین، در بعد اقتصادی هم تکیه به خودکفایی، عدالت اقتصادی و احترام به کار و تولید را مورد توجه داشت که امروزه سیاست‌های اقتصادمقاومتی این مفاهیم را در برمی‌گیرد.

سرپرست استانداری مرکزی در پایان یادآور شد: تمام این موارد چهره‌ای از امام(ره) ساخت که همواره پایبند به اصول بودند؛ لذا مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید این اصول و ارزش‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهند.

captcha