آموزش سبک زندگی اسلامی از وظایف اصلی معلمان است
کد خبر: 3260562
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
امام‌جمعه قشم:

آموزش سبک زندگی اسلامی از وظایف اصلی معلمان است

گروه سیاسی: آموزش سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های اخلاقی از وظایف اصلی و حساس معلمان است و باید این موضوع در کنار تدریس علم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار، امام‌جمعه قشم دیروز، 15 اردیبهشت‌ماه در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار کرد: در این عرصه خطیر باید خط مشی زندگی کردن توسط معلمان به نسل آتی کشور آموزش داده شود.

وی توسعه فرهنگ اندیشیدن و تفکر را زیربنای ارتقاء جایگاه انسانی ارزیابی و اضافه کرد: استاد شهید مطهری از جمله عالمان مطرح در این عرصه به‌شمار می‌رود و علاوه بر خود، دیگران را نیز به تفکر وا می‌داشت.

جوکار تأکید کرد: به‌طور قطع این تفکرات انسانی است که جامعه را به سمت پیشرفت راهنمایی می‌کند و قرار دادن نسل جوان در این مسیر وظیفه معلمان است.

وی ادامه داد: به دلیل همین جایگاه رفیع معلمان است که باید موضوع تقدیر از این قشر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این عرصه بیش از پیش فعالیت کنند.

جوکار گفت: تحقق سیاست توسعه پایدار در گرو ارتقاء علمی و فرهنگی نیروی انسانی است و عملکرد معلمان زیربنای این بخش را تشکیل می‌دهد.

وی معلمان را سنگ‌بنای توسعه همه‌جانبه کشور دانست و افزود: حل مشکلات معلمان باید در تدوین قوانین جدید مجلس شورای اسلامی گنجانده و به‌صورت ویژه به آن توجه شود.

اما‌م‌جمعه قشم تأکید کرد: اینکه مسئولان در سخنرانی‌ها از جایگاه معلمان سخن به‌میان آورند اما در عمل حقوق آن‌ها پایمان شود، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبوده و باید مشکلات این قشر هرچه سریعتر حل شود.

وی خواستار حل مشکل مسکن معلمان، پرداخت معوقات این قشر و بازسازی و مقاوم سازی مدارس جزیره قشم شد و افزود: وجود مدارس در حال تخریب و قدیمی زیبنده مسوولان و خیرین این شهر نیست.

جوکار ادامه داد: حضور پررنگ خیرین در این عرصه ضروری است و می‌تواند موجب شتاب گیری روند حل مشکلات این بخش شود.

امام‌جمعه اهل سنت شهر قشم نیز در این آئین گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا از ظرفیت عظیم معلمان بازنشسته کشور به‌عنوان اتاق فکر جامعه در عرصه‌های مختلف بهره‌برداری شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی اضافه کرد: به‌طور قطع می‌توان از ظرفیت این قشر از فرهنگیان در عرصه‌هایی همچون تحقیق و پژوهش بهره برد.

وی اظهار کرد: مسئولان نباید برای هزینه کردن در عرصه تعلیم و تربیت از هیچ کمکی دریغ کنند و باید تمام ارزش‌ها و ظرفیت‌ها در اخیار این حوزه قرار گیرد.

یادآور می‌شود، آئین سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری با اهدای لوح تقیر به معلمان نمونه جزیره قشم به کار خود پایان داد.

captcha