نام حضرت زینب(س) دلالت به حوادث کربلا دارد
کد خبر: 3254984
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
عرفان:

نام حضرت زینب(س) دلالت به حوادث کربلا دارد

گروه اجتماعی: مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نام حضرت زینب(س) یادآور جریان کربلا و روز عاشورا است، گفت: نام زینب(س) از جهت منطقی دلالت التزامی به حوادث کربلا دارد و اگر آن بانوی بزرگوار نبود شناخت حوادث عاشورا میسر نبود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم سوگواری شهادت حضرت زینب(س) در جمع معتکفان مسجد جامع اقلید امروز، 14 اردیبهشت ماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه و دانشگاه از قم در این مراسم معنوی گفت: حضرت زینب(س) یکی از شخصیت‌های عاِلم اسلام در بین زنان است و وقتی ما به شخصیت زینب نگاه می‌کنیم متوجه حدیث امام سجاد (ع) می‌شویم که فرموند: «انت عالمه غیر معلمه».
وی افزود: حضرت زینب(س) عالمه دوران صدر اسلام بعد از حضرت زهرا (س) بود و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ الگوی والایی برای زنان عالم و زنان مسلمان است.
این استاد حوزه تصریح کرد: نام حضرت زینب(س) یادآور جریان کربلا و روز عاشورا است یعنی نام زینب(س) از جهت منطقی دلالت التزامی به حوادث کربلا دارد زیرا آن حضرت بیشتر از همه در این جریان متحمل مصائب و مشکلات شدند و اگر آن بانوی بزرگوار نبود شناخت حوادث عاشورا میسر نبود.
عرفان در ادامه صبر، شجاعت، فداکاری و وفاداری را از جمله ویژگی‌های حضرت زینب (س) معرفی کرد و گفت: در واقعه عاشورا، حضرت زینب (س) اثر گذارترین فرد بوده است و در حقیقت این بانوی بزرگوار تکمیل کننده قیام امام حسین(ع) بوده و اگر حضرت زینب (س) این کار را نمی‌کرد اهداف قیام امام حسین(ع) بازگو نمی‌شد.

captcha