صبر حضرت زینب(س) تمثیلی برای صابرین مصائب عالم است
کد خبر: 3254982
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سیمرغ:

صبر حضرت زینب(س) تمثیلی برای صابرین مصائب عالم است

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی با اشاره به صبر، استقامت و بردباری حضرت زینب(س) گفت: صبر حضرت زینب(س) برای صابرین مصائب عالم مثال‌زدنی است و کسی به اندازه قدرت و توان او نمی‌توانست در مقابل ظلم پایدار و مقاوم باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب(س)، گفت: اگر نگاهی به زندگی حضرت زینب(س) این بانوی بزرگوار بیندازیم، زندگی ایشان از بدو تولد در متن حوادث بسیار مهم تاریخ اسلام قرار داشته و برای ایفای نقش در روز سرنوشت‌ساز عاشورا تربیت یافته بود.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از وقایع زندگی حضرت زینب(س) به بررسی ابعاد شخصیت ایشان پرداخت و افزود: حضرت زینب(س) بزرگ بانوی جهان اسلام، ادامه‌دهنده حادثه عاشورا و دارنده دانش  دو جهان و به گفته امام سجاد(ع) دانای بدون آموزگار و فهمیده بدون فهماننده بود.

رمضانی با بیان اینکه وقایع جانسوز عاشورا و نقش برجسته حضرت زینب(س) در این واقعه عظیم تاریخی بسیار مهم بوده است، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام تجسم زهد، ورع، علم، عفاف و شهامت است که با ابلاغ پیام نهضت عاشورا، راه مقاومت در برابر باطل را به امت نشان داد در حقیقت آن حضرت برای احیاء مکتب عاشورا پرورش یافته بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ با اشاره به  صبر، استقامت و بردباری حضرت زینب(س)، یادآور شد: صبر حضرت زینب(س) برای صابرین مصائب عالم مثال زدنی نیست و کسی به اندازه قدرت و توان ایشان نمی‌توانست در مقابل ظلم و کین پایدار و مقاوم باشد.

همچنین در خبر دیگری آمده است؛ حجت‌الاسلام حبیب‌الله رمضانی با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در مراسم اعتکاف شهرستان سیمرغ  گفت: اعتکاف دارای آثار و فضیلت‌های فراوانی است که هم دامن انسان را از گناهان و خطاهای گذشته پاک و هم آینده انسان را بیمه و امیدوار می‌کند.

وی افرود: امسال در این مراسم معنوی از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی صورت پذیرفت که از جمله این برنامه‌ها می‌توان  به اعزام مبلغان و مبلغات جهت سخنرانی، مشاوره و پاسخ‌گویی به سؤالات دینی اشاره کرد.

رمضانی ادعیه‌خوانی، تلاوت و ختم قرآن، مداحی، مولودی‌خوانی، قرائت زیارتنامه حضرت امیر(ع) را از دیگر فعالیت‌های این اداره در جمع معتکفان دانست و اظهار کرد: زیارت آل یس، دعای ام داوود، زیارت عاشورا، دعای توسل، گفتمان‌های دینی، مسابقات فرهنگی، اعطای هدایا به معتکفان، تجلیل از عوامل اجرایی مراسم معنوی اعتکاف و ... از  دیگر برنامه‌های این اداره در ایام اعتکاف بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان را در مراسم اعتکاف امسال بی‌نظیر دانست و یادآور شد: با برگزاری مراسم اعتکاف همه ساله شاهد حضور پر رنگ مردم متدین و خداجوی شهرستان سیمرغ هستیم که این نشان از داشتن باورهای قلبی مردم به امور دینی است.

captcha