خرمدره؛ میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام
کد خبر: 3184387
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

خرمدره؛ میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام

گروه اجتماعی: رییس بنیاد شهید خرمدره گفت: به‌زودی شهرستان خرمدره میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام خواهد بود.

محرابعلی داودی، رییس بنباد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از زنجان با بیان این مطلب که مکان‌یابی برای تدفین این شهید گمنام انجام‌ شده است، گفت:  این شهید والا مقام  در پارک جنگلی شهرستان تدفین خواهدشد. و اقدامات اولیه و آماده سازی جایگاه و محل دفن انجام شده است و در تلاش هستیم تا پایان اردیبهشت ماه پیکر پاک این شهید والامقام در شهرستان دفن شود.
وی بابیان اینکه شهرستان خرمدره 8 شهید جاویدالاثر و 114 شهید را تقدیم انقلاب کرده است، یادآور شد :در حال حاضر شهرستان خرمدره از نعمت وجود 28 آزاده و 300 جانباز نیز برخوردار است که بالاترین درصد جانبازی نیز 70 درصد است.

این مسئول بزرگ ترین رسالت در قبال شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال این فرهنگ به نسل جوان دانست و افزود: شهدا چراغ هدایت جامعه هستند و باید از راه و روش آنان برای سعادت جامعه خود بهره برد.

داوودی با بیان اینکه شهدا گنجینه معنوی ملت ایران هستند، اظهار کرد: اقتداری که نظام جمهوری اسلامی در دنیا به آن دست یافته است، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از درهای بهشت متعلق به ورود شهداست، یادآور شد: خداوند سبحان در قرآن می‌فرماید «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِم یرزقون، هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند، مرده مپندار، بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.»

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه مکاتب دینی برای شهید، به عنوان کسی که بالاترین سرمایه‌اش را در طبق اخلاص گذاشته است، احترام و ارزش قائل هستند، افزود: جوامع اگر بر اساس حقیقت، جوانمردی، دین و آئین مردم خود حرکت کنند، تکریم جایگاه «شهید» را تکریم هویت انسانی، ملی و حقیقی خود می‌دانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمدره در پایان با اشاره به برخورداری شهید از مقام شفاعت، بیان کرد: بلندترین مقام در آخرت شفاعت است که این مقام از آن پیغمبران، بزرگان و امامان معصوم(ع) است و در این مقام نیز شهدا با آنان برابری می‌کنند، یعنی می‌توانند شفاعت هفتاد نفر را بکنند.

captcha