مشکلی برای بیمه فعالان قرآنی استان البرز وجود ندارد
کد خبر: 3133111
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

مشکلی برای بیمه فعالان قرآنی استان البرز وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: فعالان قرآنی متقاضی در سه گروه تبلیغ و ترویج قرآن و عترت، آموزش و پژوهش‌های قرآنی و فعالیت‌های هنری قرآنی می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

سیدموسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: براساس ابلاغ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالان قرآنی متقاضی در سه گروه تبلیغ و ترویج قرآن و عترت، آموزش و پژوهش‌های قرآنی و فعالیت‌های هنری قرآنی می‌توانند از بیمه استفاده کنند.

وی افزود: حافظان قرآن و نهج‌البلاغه، قاریان ممتاز، استادان، مربیان، پیشکسوتان، داوران، پژوهشگران و کاتبان قرآنی و نیز مبتهلان از جمله افراد تعریف شده در این سه گروه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: طبق قانون کار، بیمه «کادر اجرایی مؤسسات قرآنی» از نوع بیمه اجباری و بر عهده مدیر مؤسسه (کارفرما) است و کمک برای تأمین حق کارفرما، تابع قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

حسینی‌ کاشانی در پایان گفت: مدیران مؤسسات قرآنی می‌توانند از تسهیلات تخفیف پلکانی مندرج در آیین‌نامه اجرایی بند «و» ماده «۸۰‏» قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، مصوب جلسه مورخ 2/5/1390 هیئت وزیران، جهت بیمه اجباری کادر اجرایی و سایر افراد شاغل در مؤسسه متبوع خود استفاده کنند.

captcha