هدف اصلی امر به معروف، احیای ولایت علوی است
کد خبر: 2890480
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
شفیعی‌شاهرودی:

هدف اصلی امر به معروف، احیای ولایت علوی است

گروه اندیشه: مدیر مؤسسه میراث نبوی با یادآوری اینکه هدف اصلی قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: هدف از امر به معروف نیز احیای ولایت حضرت علی(ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن شفیعی‌شاهرودی، استاد درس خارج از فقه حوزه علمیه و مدیر مؤسسه میراث نبوی امروز، 5 اسفند در همایش «غدیرشناسی» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، بر لزوم حفظ دستاوردهای غدیر تأکید کرد و گفت: برگزاری همایش‌هایی با موضوع غدیرشناسی در حقیقت در راستای احیای ولایت حضرت علی(ع) است.
وی با یادآوری اینکه هدف اصلی قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: هدف از امر به معروف نیز احیای ولایت حضرت علی(ع) بوده است که این مسئله نیز در روایت‌های مختلف بدان اشاره شده است.

احیای ولایت علوی، اقامه تمام خوبی‌هاست
حجت‌الاسلام شفیعی شاهرودی، احیای ولایت حضرت علی(ع) را احیای تمام خوبی‌های دنیوی و اخروی دانست و گفت: در میان اهل زمین و آسمان ولایت حضرت علی(ع) معروف است.
مدیر مؤسسه میراث نبوی به تفسیر سوره مبارکه عصر به نقل از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: خداوند در این سوره تأکید می‌کند که تمام انسان‌ها در خسران هستند مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند و از آنجا که وجود حضرت علی(ع) نیز تجلی‌گاه صفات الهی و نمونه عینی یک انسان کامل است، لذا تنها آن حضرت و شیعیان و پیروان او در خسران نیستند.

تحقق اقامه نماز در سایه احیای ولایت علوی
وی با تأکید بر اینکه احیای ولایت علوی موجب اقامه نماز در جامعه می‌شود، گفت: قطعاً نماز بدون ولایت هیچ اثری ندارد چنانچه امروز مشاهده می‌کنیم نتیجه نماز و قرآن بدون ولایت، گروه‌های جنایتکار و تروریستی مانند داعش، وهابی‌ها و تکفیری‌ها هستند که از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
استاد درس خارج از فقه حوزه علمیه، مراد از منکر، در نهی از منکر قیام سرخ حسینی را تسلط مردم توسط برخی افراد بر ولایت حضرت علی(ع) دانست و به بیان وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: بعد از این وقایع بود که مردم از ترس و خفقان به خانه‌های خود خزیدند و این مسئله 25 سال به طول کشید.

عاشورا؛ عامل مانایی اسلام و شیعه
وی با یادآوری اینکه این مسئله در کتاب مختلف اهل سنت نیز آمده است، گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود از ولایت حضرت علی(ع) چیزی باقی نمی‌ماند و در حقیقت عاشورا موجب شد تا امروز، شیعه در جهان وجود داشته باشد.
حجت‌الاسلام شفیعی شاهرودی در ادامه به جنایات گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت:‌ هدف اصلی این گروه‌های تروریستی مانند داعش،‌ القاعده، طالبان و غیره در حقیقت از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) است و این گروه‌ها در حقیقت خلف ناصالح خوارج هستند چنانچه در تاریخ نیز مشاهده می‌کنیم که خوارج همین رویه را طی می‌کردند.
مؤلف سلسله موضوعات در الغدیر ادامه داد: اما بحمد الهی همانطور که خوارج در طول تاریخ نتوانستند ریشه اسلام را خشک کنند، این گروه‌ها نیز نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست یابند چنانچه امروز مشاهده می‌کنیم حدود 500 میلیون شیعه در دنیا وجود دارد.

هر چه در راه ولایت علوی تلاش کنیم، نسل خود را نجات داده‌ایم
وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه هر چه در راه ولایت حضرت علی(ع) تلاش کنیم خود و نسلمان را نجات داده‌ایم، گفت: برگزاری همایش‌های غدیرشناسی و دوره‌های آموزشی به تنهایی برای پاسخگویی به شبهات مسئله ولایت و غدیر کافی نیست و باید در خصوص این مسئله مطالعه عمیقی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام شفیعی شاهرودی در بخش پایانی سخنان خود،‌ وظایف شیعیان را شناخت، محبت و پذیرش ولایت دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا دستورات علوی را در مقام عمل پیاده کنیم.

captcha