شورای فعالان قرآنی جنوب کرمان راه‌اندازی شد
کد خبر: 2880260
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴

شورای فعالان قرآنی جنوب کرمان راه‌اندازی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شورای فعالان قرآنی این استان با انتخاب ۱۱ پیشکسوت و مدرس قرآنی راه‌اندازی شد.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید‌حسین طیبی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان روز گذشته، 2 اسفند در جمع فعالان قرآنی این شهرستان هدف از راه‌اندازی شورای فعالان قرآنی را ساماندهی و اجتماع قاریان جنوب استان کرمان در کنار برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در رشته‌های مرتبط بیان کرد.
وی برگزاری جشنواره‌های قرآنی، آموزش قرآن و برنامه‌ریزی برای گسترش فرهنگ قرآنی را از سایر اهداف برشمرد و گفت: امید است با راه‌اندازی این شورا شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی در جنوب کرمان باشیم و بتوانیم گام‌های مؤثری در تربیت قاریان و حافظان و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه برداریم.
طیبی بیان کرد: در جامعه امروز که ارزش‌های اسلامی مورد هدف دشمن قرار گرفته است، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی و تمسک به قرآن بهترین راه مقابله با این توطئه دشمن است.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این اداره‌کل در راستای منویات معظم‌له اقدام به راه‌اندازی این شورا و تلاش کرده در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گام اساسی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بر دارد.
یادآور می‌شود، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می‌کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان را با جمعیت حدود یک میلیون نفر زیر پوشش دارد.

captcha