پارک مفاخر‌ آذربایجان در اختیار دانشکده علوم قرآنی تبریز قرار می‌گیرد
کد خبر: 2880255
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵
همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم؛

پارک مفاخر‌ آذربایجان در اختیار دانشکده علوم قرآنی تبریز قرار می‌گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم ساختمان پارک مفاخر آذربایجان برای تبدیل به دانشکده علوم قرآنی تبریز در اختیار این دانشگاه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز روز گذشته، دوم اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تفاهم صورت‌ گرفته میان شهرداری تبریز و دانشگاه علوم قرآنی، ساختمان بزرگ وسط پارک مفاخر که چند سالی است میزبانی هنرمندان شهر را برعهده داشت، با تفاهم شهردار تبریز و سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در گسترش فضاهای قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، برای تبدیل به دانشکده علوم قرآنی تبریز تخلیه و برای طی مراحل اجرایی این امر، در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.

به گفته مدیر عامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز، پس از این تصمیم و تعیین ساختمان جواهر به عنوان مکان دائمی استقرار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، ساختمان پارک مفاخر در حداقل زمان ممکن تخلیه و این جابجایی گسترده انجام شد.

آذرنیا افزود: همان‌گونه که تعهد کرده بودیم با مساعدت و همکاری نجفی، شهردار تبریز، پارک مفاخر و ساختمان این پارک در روز چهارم اسفند به سازمان اوقاف تحویل خواهد شد.

وی از عموم فعالان فرهنگی ـ قرآنی تبریز دعوت کرد تا در آئین اهدای این مجموعه به دانشکده علوم قرآنی تبریز که روز دوشنبه، چهارم اسفندماه برگزار می‎شود حضور داشته باشند.

یادآور می‌شود، محل جدید استقرار سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز روز 30 بهمن سال‌ جاری در ساختمان جواهر به شکل رسمی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، دانشکده علوم قرآنی تبریز در فضایی به مساحت 17 هزار متر‌مربع در پارک مفاخر آذربایجان در شهر تبریز راه‌اندازی شده و از مهر‌ماه 1394 در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد.

در این مرکز آموزش عالی رشته‌های مدیریت قرآنی، اقتصاد قرآنی و روانشناسی و قرآن به دانشجویان ارائه می‌شود که اداره‌کل اوقاف آذربایجان شرقی قصد دارد در آینده این دانشکده را به دانشگاه علوم قرآنی تبدیل کند.

captcha