حضرت زینب(س)، قهرمان مبارزه با ابرقدرت‌های پوشالی بود
کد خبر: 2875752
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱

حضرت زینب(س)، قهرمان مبارزه با ابرقدرت‌های پوشالی بود

گروه اندیشه: امام جمعه صائین‌قلعه با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)، گفت: ایشان در میدان زهد، عبادت، عشق، معرفت، سیاست و تمامی ابعاد شخصیتی، اسطوره‌ای بی‌نظیر بوده و قهرمان و الگوی مواجهه با ابرقدرت‌های پوشالی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید‌سجاد موسوی‌نیا، امام جمعه صائین‌قلعه ظهر دیروز، 1 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ، با اشاره به فرارسیدن سال‌روز صدور فتوای تحریم تنباکو توسط آیت‌الله شیرازی و روز روحانیت، اظهار کرد: روحانیت در طول تاریخ کشور پیشگام مبارزه با ظلم و استکبار بوده و در صد سال گذشته هر حرکت اصلاحی، مبارزه اجتماعی و سیاسی و یا هر تحول بزرگ‌تر که در ایران اتفاق افتاده است، یا رهبری آن با یک روحانی بوده و یا روحانیت جزو رهبران آن بوده است.
وی با تأکید بر این‌که دشمنان همواره به دنبال تخریب روحانیت هستند، عنوان کرد: با گذشت زمان، دشمن قدرت، عظمت و جایگاه مرجعیت را شناخته و همواره به دنبال تضعیف این جایگاه است اما مردم با عشق به این جایگاه همواره گوش به فرمان ولایت و رهبری بوده‌اند و این ولایت‌پذیری، رمز پیروزی آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

نیاز به روحانی با‌سواد در جامعه کاملاً محسوس است
امام جمعه صائین‌قلعه در ادامه، با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س)، تصریح کرد: ایشان در میدان زهد، عبادت، عشق، معرفت، سیاست و تمامی ابعاد شخصیتی، اسطوره‌ای بی‌نظیر بوده و قهرمان و الگوی مواجهه با ابرقدرت‌های پوشالی است.
حجت‌الاسلام موسوی‌نیا درخصوص توافق هسته‌ای و بیانات مقام معظم رهبری در جمع و دیدار با مردم آذربایجان، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمود: «ملت ایران تنها با توافقی در مذاکرات موافقند که عزت آنها زیر سؤال نرفته، روشن، واضح و غیرقابل تفسیر بوده و همچنین تحریم از سوی دشمن رفع شود. هر چند با توجه به اقتصاد مقاومتی، دوری از اسراف و توجه به ظرفیت‌های داخلی دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»
وی در پایان با اشاره به آغاز پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: کسانی که توانایی تحصیل دینی و استعداد خوبی در این زمینه دارند، جذب حوزه‌های علمیه شوند، چراکه نیاز به روحانی با‌سواد در جامعه کاملاً محسوس است.

captcha