کمبود روحانی؛ از مشکلات فرهنگی ـ دینی جنوب کرمان
کد خبر: 2847229
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱

کمبود روحانی؛ از مشکلات فرهنگی ـ دینی جنوب کرمان

گروه سیاسی: امام جمعه عنبرآباد گفت: یکی از مشکلات جنوب استان فقر فرهنگی است و کمبود روحانی در جنوب استان یکی از مشکلات فرهنگی ـ دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی، امام جمعه عنبرآباد روز گذشته، 24 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: زمینه ازدواج باید توسط پدر و مادر فراهم شود و اگر فرزندان نیاز به ازدواج دارند، زمینه ازدواج آنها باید فراهم شود.
وی افزود: نباید از مشکلات اقتصادی بعد از ازدواج ترسید، زیرا قرآن وعده داده است مشکلات بعد ازدواج حل می‌شود.
امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: فرزند حق دیگری به گردن پدر و مادر دارد که فراهم کردن شغل برای فرزندان است، ریشه خیلی از گناهان بیکاری است و اشتغال جوانان می‌تواند بسیاری از مشکلات و معضلات را حل کند.
حجت‌الاسلام دشت‌آبادی ضمن تقدیر و تشکر از ملت ایران و مردم شهرستان عنبرآباد برای حضور در حماسه 22 بهمن افزود: حضور باشکوه مردم در سراسر کشور قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و این نشان از حمایت از انقلاب ولایت بود که به بهترین نحو ممکن جشن انقلاب را برگزار کردند.
وی بیان کرد: حضور مردم قابل توصیف نیست، راهپیمایی 22 بهمن نشان از آزادگی کامل مردم ایران اسلامی دارد و حضور مردم پاسخ دندان‌شکنی به کسانی بود که علیه نظام بودند.
حجت‌الاسلام دشت‌‌آبادی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی تحقیرپذیر نیست، دشمنی آمریکا دو ریشه دارد، استقلال اسلامی و دوم عزتمندی کشور ایران و این دو موضوع را نمی‌توانند، تحمل کنند و اکنون نور اسلام در دنیا در حال گسترش است.
امام جمعه عنبرآباد گفت: تحریم تاکنون سبب شده استعدادها شکوفا شود و دستاوردهای علمی گوناگون به وجود آمده است و رهبری ولی فقیه و تدبیر ایشان در راستای مدیریت نظام اسلامی توطئه‌های شوم دشمنان را به‌موقع خنثی کرد.
حجت‌الاسلام دشت‌آبادی بیان کرد: در طول 36 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی بر اساس منطق پیش رفته است و استکبار و غرب بابی منطقی هر روز دنبال تحریم ایران است.
وی گفت: دشمنان اسلامی دشمنی خود را یک لحظه کنار نمی‌گذارند و با هر حربه‌ای اسلام‌ستیزی می‌کنند و منشأ این اسلام‌ستیزی آمریکا است.
امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: یکی از مشکلات جنوب استان فقر فرهنگی است و کمبود روحانی در جنوب استان یکی از مشکلات فرهنگی ـ دینی است.

حجت‌الاسلام دشت‌آبادی بیان کرد: حوزه علمیه عنبرآباد در سال تحصیلی 94ـ 95 ثبت‌ نام آن آغاز شده است و امیدواریم با پرورش طلاب بومی منطقه بتوانیم، گسترش فرهنگ دینی را دنبال کنیم.

captcha