مزین شدن زندگی به رنگ الهی، استقلال فرهنگی را ممکن می‌سازد
کد خبر: 2808290
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
حجت‌الاسلام خدیوی:

مزین شدن زندگی به رنگ الهی، استقلال فرهنگی را ممکن می‌سازد

گروه اجتماعی: رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای رسیدن به استقلال فرهنگی، باید با دنیا متفاوت باشیم، اظهار کرد: بنابر فرمایش پروردگار متعال که «هیچ رنگی زیباتر از رنگ خدا نیست»، مزین شدن زندگی به رنگ الهی، استقلال فرهنگی را ممکن می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام علی خدیوی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی روز گذشته، 14 بهمن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تبریز در محوریت انقلاب اسلامی و طرح تازه برنامه‎ریزی‌شده ازطرف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‎های استان مبنی بر طرح پیوند مسجد و دانشگاه، سخنرانی کرد.

وی با ذکر ویژگی‌های شاخص و نقاط قوت انقلاب اسلامی گفت: دستاوردهای این انقلاب برای همه ملت ایران و منطقه مشهود است که همه باید تلاش کنیم این شاخص‌ها به مرور زمان تغییر و با ارزش‌های توخالی دیگری جایگزین نشوند.

حجت‌‎الاسلام خدیوی با اشاره به استقلال در سایه انقلاب اسلامی افزود: در زمان طاغوت، کشور ما وابسته به آمریکا بود و با هویت ژاندارم آمریکا شناخته می‎‏شد؛ اما امروزه ایران به صورت مستقل یک هویت دینی دارد و در حدی هستیم که اگر با دنیا مذاکره میکنیم، براساس علم مذاکره می‌کنیم.

وی دانشگاه تهران را مهمترین دانشگاه جهان اسلام از لحاظ علمی خواند و با اشاره به اینکه دانشگاه‌های دیگر، از جمله دانشگاه تبریز، در میان دانشگاه‎های جهان اسلام و کشور است، ادامه داد: دانشگاه‌های ایران در جهان اسلام از جایگاه ویژه‎ای برخوردارند که باید این رتبه با تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی سیر صعودی داشته باشد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان با یادآوری برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حزب‌الله لبنان و مردم فلسطین استوارند و اگر در عراق بزرگترین همایش مذهبی دنیا در اربعین حسینی شکل می‌گیرد، این‌‎ها همه به برکت نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه با درایت رهبر معظم انقلاب و با حضور مردم، انقلاب اسلامی در مقابل تحریم و فشار اقتصادی و ترور 15 هزار نفر از بزرگان دینی و مذهبی، هنوز هم نتوانسته‎اند مانع رشد انقلاب اسلامی شوند.

وی همچنین تأکید کرد: اگر بخواهیم برای خود یک تمدن و هویتی مستقل داشته باشیم، باید در سبک زندگی از دنیا متفاوت باشیم و این استقلال فرهنگی اگر شکل نگیرد، هویتی هم شکل نخواهد گرفت.

خدیوی با اشاره به طرح پیوند مسجد و دانشگاه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استقلال فرهنگی، باید ارتباط مسجد و دانشگاه شکل گرفته و به طور جدی دنبال شود. بدین جهت، طرح پیوند مسجد و دانشگاه برنامه‌ریزی شده که برای استقلال فرهنگی جوان و برای اصلاح سبک زندگی است.

رئیس نهاد دانشگاه تبریز با استناد به آیه شریفه «صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً؛ هیچ رنگی زیباتر از رنگ خدا نیست. سوره بقره آیه 138»، گفت: خداوند متعال دراین آیه به مقوله فرهنگ اشاره کرده است؛ لذا مزین شدن زندگی به رنگ الهی، استقلال فرهنگی را ممکن می‌سازد.

captcha