ترانه «پرنده مهاجر» مشفق کاشانی روانه بازار می‌شود
کد خبر: 2773633
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
خشنود خبر داد:

ترانه «پرنده مهاجر» مشفق کاشانی روانه بازار می‌شود

گروه هنر: ترانه پرنده مهاجر یکی از آخرین سروده های مرحوم مشفق کاشانی با آهنگسازی فریدون خشنود و خوانندگی محمد حشمتی به زودی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فریدون خشنود؛ آهنگساز، با اعلام این خبر گفت: ترانه «پرنده مهاجر» یکی از آخرین آثار مرحوم عباس کی‌منش (مشفق کاشانی) بود که برای آن آهنگسازی کردم و سرودن این ترانه توسط ایشان نیز داستان بسیار جالب و عجیبی دارد.
وی با اشاره به اینکه این ترانه در قالب آلبوم جدید محمد حشمتی به زودی روانه بازار خواهد شد گفت: مرحوم مشفق کاشانی درباره چگونگی سرودن این ترانه گفته که چندین سال قبل پسرش به خارج از کشور سفر کرده بود و قصد داشت دیگر به کشور برنگردد؛ به همین دلیل او نیز شعری برای پسرش می‌سراید با عنوان «پرنده مهاجر» و فرزندش پس از خواندن شعر به قدری تحت تأثیر قرار می‌گیرد که به کشور بازمی‌گردد.
خشنود ادامه داد: مشفق کاشانی این ترانه را به من سپرد تا بر روی آن کار کنم و زمانی که آهنگ سازی و خوانندگی محمد حشمتی بر روی اثر به پایان رسید، ترانه را برایش آوردم که با شنیدنش گریه کرد و بسیار لذت برد.
یادآور می‌شود، محمد حشمتی ترانه «پرنده مهاجر» را چندی پیش در برنامه تلویزیونی «رادیو هفت» اجرا کرد که علاقه‌مندان می‌توانند اجرای این ترانه را از طریق این لینک http://www.aparat.com/v/vt1oH مشاهده نمایند.

captcha