برگزاری اولین نشست کمیته‌ دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه‌ فجر آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 2738854
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

برگزاری اولین نشست کمیته‌ دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه‌ فجر آذربایجان‌ غربی

گروه اجتماعی: اولین نشست کمیته دانشجویی ستاد‌ بزرگداشت دهه‌ فجر آذربایجان‌ غربی با حضور مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های استان در محل جلسات حوزه ریاست واحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، ولی عاقلی، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی روز گذشته، اول بهمن در اولین نشست کمیته دانشجویی ستاد‌ بزرگداشت دهه‌ فجر آذربایجان‌ غربی با تأکید بر رویکرد خلاقانه و بکر دانشگاه‌ها در تدوین و طراحی برنامه‌های متناسب با ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید با هم‌فکری و تعامل برنامه‌های متفاوت و با رویکرد علمی نسبت به سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها در رابطه با بزرگداشت ایام دهه فجر برگزار کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های این ایام باید متناسب با نیازهای مردم و ملموس‌تر باشد و از حالت شعاری خارج شود.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد دهه‌فجر آذربایجان‌ غربی گفت: بدون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هم نخواهیم داشت و تمامی اهداف نظام جمهوری‌ اسلامی اگر می‌خواهد ‌مقابل نظام سرمایه‌داری حرفی برای گفتن داشته باشد باید از مسیر استقلال بگذرد و اساس استقلال تولید‌ علم در دانشگاه‌ها است که دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید رسالت‌های خود را در این زمینه ایفا کنند.

‌عاقلی افزود: اگر امروز در عرصه‌های علوم جدید از جمله سلول‌های بنیادی و انرژی هسته‌ایی حرفی برای گفتن داریم به خاطر این است که ما وارد ساختار‌شکنی در نظام صرف سرمایه‌داری شده‌ایم.

وی با اعلام اینکه رسالت دانشگاه در این زمینه بسیار حساس و مهم است اظهار کرد: دانشگاه مبدأ تحولات در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی بوده و مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی از داخل دانشگاه شکل گرفت.

رئیس جهاد‌ دانشگاهی آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: به تناسب زمان‌های مختلف رسالت‌های دانشگاه فرق کرده است و ضرورت دارد که برنامه‌ریزی‌ها و حتی فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت علمی و مطالعه شده و بر اساس تحقیقات کاربردی باشند تا بتوانیم مسیر را برای توسعه هموار سازیم.

‌عاقلی بیان کرد: ضرورت دارد تا برنامه‌هایی که به‌مناسبت بزرگداشت ایام دهه‌ فجر برگزار می‌شود متناسب با سال‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می‌شود صورت گرفته و منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: اگر عنوان شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را یک مقاله علمی فرض کنیم، نامگذاری‌هایی صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری کلید‌واژه‌های این مقاله هستند و باید این کلید‌واژه‌ها را عملیاتی کرده مسیر استقلال کشور هموار گردد.

عاقلی ادامه داد: نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر مبنای علمی و اصولی صورت گرفته و در واقع جوهره فرمایشات مقام معظم رهبری در این نامگذاری‌ها خلاصه می‌شود.

وی تصریح کرد: امنیت موجود در کشور در سایه حاکمیت نظام جمهوری‌ اسلامی و ولایت‌ فقیه است که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه امنیت حاکم بر کشور ستودنی است.

رئیس کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در همه جوانب پیشرو باشند، اظهار کرد: مؤلفه و چارچوب‌های توسعه علمی کشور را باید دانشگاها تشکیل بدهند و ستون‌های علمی انقلاب اسلامی را دانشگاه‌ها تشکیل دهند که در واقع از با‌ثبات‌ترین ستون‌ها محسوب می‌شود و خواست نظام است که دانشگاه‌ها تقویت شوند.

captcha