پرداخت زکات درمانی برای فقر فرهنگی جامعه است
کد خبر: 2738817
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

پرداخت زکات درمانی برای فقر فرهنگی جامعه است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره اینکه از محل پرداخت زکات می‌توان بسیاری از مشکلات مادی و معنوی را حل کرد، گفت: با پرداخت زکات درمانی برای فقر فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در کردستان دیشب، 30 دی ماه در دومین جلسه دبیرخانه شورای زکات استان کردستان اظهار کرد: پرداخت زکات در دین اسلام بسیار مورد اهمیت قرار گرفته و پرداخت‌کنندگان آن دارای اجر و پاداش عظیم خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در بیش از 25 آیه قرآن کریم به پرداخت زکات اشاره شده است، افزود: زکات یک نوع عبادت و اطاعت از امر الهی است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه هم احیا و هم ترویج فرهنگ زکات امری ضروری است، عنوان کرد: زکات فطریه، غلات و مال‌التجاره باید جمع‌آوری و ساماندهی شود.
وی ادامه داد: مصارف زکات باید اولویت‌بندی شوند و نیازمندان و محرومانی که مستحقق دریافت زکات هستند باید شناسایی شوند.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با عنوان اینکه در استان کردستان مبالغی از محل زکات به اماکن مذهبی و مساجد اختصاص یافته است، تصریح کرد: همچنین در کشور نیز پنج هزار مسجد با بودجه زکات احداث و یا مرمت و تعمیر شده اند.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه طی چند سال اخیر کشور با مشکلات اقتصادی روبرو بوده، اما آمارها نشان می دهد که پرداخت زکات هم در کشور و هم در کردستان، سیر صعودی داشته است.
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره اینکه از محل پرداخت زکات می‌توان بسیاری از مشکلات مادی و معنوی را حل کرد، گفت: با پرداخت زکات درمانی برای فقر فرهنگی جامعه است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان مریوان در استان کردستان بیشترین آمار جمع‌آوری زکات را داشته است، خاطرنشان کرد: استان کردستان بسیار بیشتر از این، زمینه پرداخت زکات را دارد و باید بسترهای آن را فراهم کرد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند تفکر دینی و اسلامی ترویج پیدا کند، یادآور شد: در این راستا باید بخشی از وجوه زکات را در استان کردستان به مدارس علوم دینی اختصاص داد.

captcha