انتقاد الازهر و کلیسای قبطی مصر از سفر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به قدس
کد خبر: 2677804
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

انتقاد الازهر و کلیسای قبطی مصر از سفر دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به قدس

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر و کلیسای قبطی مصر از سفر ایاد امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به قدس انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «المصریون»، سفر دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی به بیت‌المقدس و دعوت وی از مسلمانان برای زیارت مسجدالاقصی با مخالفت‌ها شدیدی همراه شده است.
ایاد مدنی، دیروز، 15 دی‌ماه، وارد حرم قدس شریف شد. سفر وی به رام الله نیز با انتقاد شدید الازهر مصر و اخوان‌المسلمین اردن و حتی مسیحیان مصری همراه شده است.
مدنی بعد از اعلام قدس به عنوان پایتخت جهانگردی اسلامی روز دوشنبه وارد حرم قدس شریف شد و از مسلمانان برای زیارت مسجد‌الاقصی دعوت کرد.
شیوخ الازهر مصر و کلیسای قبطی در پاسخ به دعوت ایاد مدنی، مخالفت خود را با زیارت قدس و مسجدالاقصی اعلام کردند.
عباس شومان، قائم مقام الازهر در این باره گفت: موضع الازهر مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی، عدم سازش با این رژیم و رد زیارت قدس و الاقصی مشخص است.
القمص بولس حلیم، سخنگوی کلیسای قبطیان مصر نیز اظهار داشت: موضع ما در مورد قدس و اجازه نداشتن قبطیان برای ورود به قدس مگر برای رابطه با برادران مسلمان مشخص بوده و جزو اصول ثابت و راسخ کلیسای قبطیان به شمار می‌رود.
کلیسای ارتودکس مصر نیز، زیارت قدس برای پیروان خود را تا زمان آزادی این مکان مقدس از لوث رژیم صهیونیستی ممنوع کرده است.
این مسئله بنا به تصمیم اسقف اعظم سابق مصر، شنوده سوم، گرفته شد و تواضروس دوم، اسقف اعظم کنونی مصر نیز این تصمیم را اتخاذ کرده است.

captcha