شیعه و سنی برای داعش و تکفیر تفاوتی ندارد
کد خبر: 2618754
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
خاتمی:

شیعه و سنی برای داعش و تکفیر تفاوتی ندارد

گروه سیاسی: عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: داعش و گروه‌های تکفیر نقطه مقابل اسلام ناب قرار گرفته‌اند و با تحریف دین، به‌راحتی ‌سر ‌می‌برند و در این کار شیعه و سنی برای آنها تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آیت‌الله احمد خاتمی، عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشست بصیرتی که با حضور مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس روز گذشته، 24 آذرماه در کانون شهید مطهری سنندج برگزار شد از استان کردستان به‌عنوان استان فرهنگی ‌نام برد و گفت: فرهنگ مردم این دیار با دین رنگ گرفته است.
وی‌ با اشاره به اینکه عظمت ما به فرهنگ دین ماست و ما فرهنگ ملی خود را در شعاع فرهنگ دینی می‌نهیم و هویت ما به دین ماست افزود: هر ملتی برای خود فرهنگی دارد و وجه تمایز فرهنگ ما با دیگر فرهنگ‌ها، در این است که هویت فرهنگی ما را دین تشکیل می دهد.
آیت‌الله خاتمی از فرهنگیان و معلمان به‌عنوان امانتدارانی یاد کرد که باید این فرهنگ را به بهترین وجه به امانت‌های خود یعنی دانش آموزان منتقل کنند، از معلمی به‌عنوان شفل انبیا نام برد و با بیان اینکه این عنوان مدال افتخاری برای معلمان است، بیان کرد: دست اندرکاران آموزش و پرورش و  فرهنگیان در کلیدی‌ترین نهاد نظام اسلامی ارائه خدمت می کنند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درخصوص توجه به آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش شکل‌دهنده تفکر یک نسل است و معلمان نسلی می‌پرورند که آینده‌ساز کشور هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نگاه شغلی و فرهنگی را دو نگاه موجود نسبت به معلمی عنوان کرد و با اشاره به تفاوت‌های این دو نگاه و تفاوت عملکردی نگاه شغلی و فرهنگی و نقش سازنده نگاه فرهنگی گفت: در نگاه فرهنگی به معلمی، معلم عاشقانه به همه ابعاد شاگردانش توجه ویژه دارد و ضرورت دارد که دولت نیز در حد توان برای کمک به این دستگاه مهم تلاش کند.
آیت‌الله خاتمی خطاب به مدیران و مربیان پرورشی مدارس با بیان اینکه نگاه ما به دانش‌آموز باید نگاه به یک امانت نفیس باشد، دانش‌آموزان را امانت‌های مردم در دست معلمان دانست و اظهار کرد: انتظار مردم از نظام تعلیم و تربیت، پرورش امانت‌هاست.
وی با بیان اینکه امانت داری شایسته در این عرصه ابعاد مختلفی دارد، بعد دینی را یکی از این ابعاد بر‌شمرد و از معلمان به‌ویژه معلمان ابتدایی خواست ضمن تعمیق بخشیدن عشق خدا در جان دانش‌آموزان، عشق به اسلام را در جان آنها تثبیت کنند و نعمت‌های خدادادی را برای دانش‌آموزان بیان کنند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این اینکه انتظار از آموزش و پرورش نظام اسلامی این است که خروجی مراکز آموزشی ما یک انسان خداباور باشد، به نقش ماهواره‌ها در هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای دینی نسل جوان پرداخت و گفت: ماهواره‌ها دقیقاً نقطه مقابل نظر این باور را پیگیری کرده و به‌دنبال تغییر هویت دینی ما هستند.
وی انتظار از آموزش و پرورش و مدیران مدارس در این خصوص را برنامه‌ریزی برای تاثیر‌گذاری برنامه‌های دینی عنوان کرد و با بیان اینکه نظام اسلامی ما یک نظام دینی است و با سبک لائیک هیچ سنخیتی ندارد از مدیران و مربیان پرورشی خواست در همه عرصه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.
عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مراقبت برای عرضه دین واقعی، به خطرات انتشار ادیان و افکار انحرافی و دین داعشی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه خطر دین داعشی از بی‌دینی بیشتر است، تصریح کرد: این گروه تکفیری، جریانی است که امت اسلام را تکفیر می‌کنند و به راحتی آدم می‌شکند و در کشتن انسان‌ها، شیعه و سنی برای آنها فرقی ندارد و با تحریف دین، ذره‌ای انساینت در قاموس این گروه وجود ندارد.
وی پرورش بعد اخلاقی را دومین مأموریت مهم معلمان و آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه اخلاق دارای سه بخش است که اگر سامان بپذیرد سبک زندگی ما، سبک زندگی اسلامی خواهد شد، رابطه با خود، رابطه با خدا و رابطه با جامعه را از بخش‌های اساسی اخلاق عنوان کرد و گفت: انتظار از آموزش و پرورش تلاش در این راستا است.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارتباط با خدا و جایگاه نماز اشاره کرد و با بیان اینکه نماز رکن دین و پل ارتباطی بنده با خداست بر ضرورت توجه به مسئله نماز تأکید کرد و با بیان اینکه اولین پرسش خداوند در قیامت در مورد نماز است، خواستار توجه و آموزش واجبات دینی، رعایت حجاب و عفاف، حق‌الناس، رعایت حقوق دیگران با قول و عمل شد.
وی از مدارس به‌عنوان بهترین مکان و کانون‌های نورانی برای آموزش سبک زندگی اسلامی نام برد و خواستار برنامه‌ریزی در این راستای و ارائه آموزش‌های لازم در سطح مدارس شد. 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به بعد علمی تربیت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به فضل خداوند بزرگ امروز کشوری داریم که در عرصه‌های مختلف و در همه استان‌ها استعدادهای خدادادی در حال شکوفا شدن است، بر بالا بردن طراز علمی در سطح همه استان‌ها تأکید کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که همه ایران در تولید علم نقش داشته باشند.
آیت‌الله خاتمی‌ بعد دیگر پرورش را نظام اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه با استقرار نظام اسلامی، قوانین دینی در کشور حاکم شده است، بر لزوم حفظ وحدت و احترام به اعتقادات مذهبی تأکید و زندگی با صفای شیعه و سنی را دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و زندگی برادرانه اهل سنت و تشیع در کنار یکدیگر را حاصل محبت به خاندان عصمت و طهارت دانست.
وی افزود: نظام ما، نظام دینی است و این نظام دغدغه مکتب را دارد و تلاش بیگانگان برای ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان راه به جایی نبرده و نخواهد برد.
وی در پایان از مسئولان آموزش و پرورش کردستان به‌ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان به جهت برگزاری این نشست تشکر کرد.

captcha