گزارشی از بیست‌و ششمین سفر مدیران شورای عالی قرآن به ایلام
کد خبر: 2611139
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

گزارشی از بیست‌و ششمین سفر مدیران شورای عالی قرآن به ایلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، گزارشی از بیست‌و‌ششمین سفر استانی هیئت مدیران و کارشناسان این شورا به استان ایلام ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن با ارائه گزارشی از بیست و ششمین سفر استانی هیئت مدیران و کارشناسان شورای عالی قرآن به استان ایلام، به تحلیل وضعیت تلاوت در این استان پرداخت.
وی گفت: روز اول سفر جلسه‌ای با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام برگزار شد که در این جلسه در باب تعامل بین شورای عالی قرآن و صدا و‌سیمای مرکز استان تأکید شد؛ در این جلسه مدیرکل مرکز استان نیز از بومی‌سازی برنامه‌های قرآنی و تلاوت‌های قرآن استقبال کرد.
میرزاجانی ادامه داد: در روز دوم نیز آموزش تخصصی و ارزیابی قاریان استان را داشتیم و در روز سوم از قاریان منتخبی که صلاحیت فنی آنها مورد تأیید قرار گرفته بود ضبط تلاوت صوتی و تصویری صورت گرفت.
رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن افزود: استان ایلام در حوزه‌ تلاوت قرآن دارای ظرفیت خوبی است و این مسئله در چند مورد نیز اثبات شده است که عضویت یکی از قاریان این استان در کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع 93 از میان 120 نفر از قاریان ممتاز کل کشور که پس از پشت سر گذاشتن آزمون، جزو 10 قاری برتر انتخاب شد از جمله‌ این ظرفیت‌ها است.
میرزاجانی گفت: همچنین دریافت مدرک مدرسان درجه دو در سومین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم که البته نتایج این دوره به صورت رسمی در روزهای آینده اعلام می‌شود و همچنین، دارا بودن اساتید پیشکسوت و قاریانی که دارای تحصیلات عالی هستند نیز از دیگر نقاط قوت جامعه قرآنی ایلام است.
وی ادامه داد: در حال حاضر، انگیزه‌ قاریان ایرانی برای جهش در عرصه‌ قرائت قرآن کافی نیست و باید همت جدی‌تری صورت گیرد که البته نقش مجموعه‌ها و نهادهایی همچون شورای عالی قرآن در این حوزه که دارای مأموریت و وظیفه هستند برکسی پوشیده نیست و لازم است در این مسیر، این نهادها هم توجه ویژه‌ای به ظرفیت قرآنی این استان داشته باشند.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین سفر استانی هیئت مدیران و کارشناسان شورای عالی قرآن به استان ایلام طی روزهای اخیر انجام شد.

captcha