غمی كه موجب افسردگی انسان شود از شيطان است
کد خبر: 2590847
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۴

غمی كه موجب افسردگی انسان شود از شيطان است

سرپرست گروه هنری مرواريد شيروان اظهار كرد: دين اسلام ضمن مبارزه با ريشه‌های اساسی غم‌انگيزی، غمی را كه موجب افسردگی انسان شود از شيطان می‌داند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، ابراهيم عباسپور، سرپرست گروه هنری مرواريد شيروان در اين‌باره گفت: يكی از نيازهای لازم و فطری انسان شاد زيستن است و همانگونه كه انسان به صورت فطری از غم و اندوهی كه موجب افسردگی انسان شود گريزان است از طرف ديگر به سرور و نشاط سالم تمايل دارد.
وی افزود: دين اسلام با شناختی كه بر روح و روان انسان دارد در زمينه شادی راهكارهای فراوانی را ارائه كرده است كه رعايت آنها شادی را در انسان نهادينه می‌كند، لذا دين اسلام ضمن مبارزه با ريشه‌های اساسی غم‌انگيزی، غمی را كه موجب افسردگی انسان شود از شيطان می‌داند.
عباسپور گفت: در اين راستا گروه هنری مرواريد اجرای نمايش «عليمردان‌ خان» را با هدف ايجاد روحيه نشاط و شادابی سالم در جامعه و خلق يك اثر نمايشی به نويسندگی عباس جانفدا و كارگردانی زكريا شيرمحمدزاده به زودی به روی صحنه می‌‌برد.
وی بيان كرد: نمايشنامه «شادی‌نامه» عليمردان‌خان كه از خردادماه سال جاری با بيش از 25 بازيگر بازی‌ساز و ياريگر در حال تمرين است به زودی آماده اخذ پروانه نمايش از شورای نظارت بر نمايش شهرستان خواهد بود.
سرپرست گروه هنری مرواريد شيروان عنوان كرد: داستان شادی‌نامه (نمايشنامه) عليمردان‌خان حكايت همان پسر شر و شلوغ عباسقلی خان است كه مملو از شلختگيو پلشتی‌هايی است كه به روز شده كه منجر به...
ابراهيم عباسپور اين نمايش را تلفيقی از موسيقی مقامی، محلی و كلاسيك و همچنين ارائه حركات موزون از چهار گوشه كشور ايران عزيزمان عنوان كرد و گفت: آهنگسازی اين شادی‌نامه را خود بنده با نوازندگی حسين ولی‌نژاد (دوتار)، امين سلمانی (كيبورد) و مرتضی حميدی (خواننده) بر عهده دارند.
وی همچنين از هنرمندی مهدی ترخاصی، محمد زمرديان، قليچ كاظم‌زاده، علی كيانی، محراب كيانی، علی نيازی، علی فرهود، زكريا شيرمحمدزاده خبر داد.
عباسپور در ادامه عنوان كرد: طراحی لباس را فاطمه گل‌محمديان و مريم رضايی و طراحی نور را نيز سجاد غلام‌زاده عهده‌دار هستند.
وی با اشاره به سابقه 12 ساله اين گروه در كارنامه خود، نمايشنامه‌های اجرا شده توسط گروه هنری مرواريد را دلبسته، زندان تئاترال، نمانی ام بمانی، رقص كاغذ پاره‌ها، پشت مه سبز، داروگير پهلوان، فال خون، يك شب پردردسر، شبيه نامه با كاروان نينوا، مويه نامه جابر، دير مكافات (صحنه‌ای) و نمايش‌های رستم و سهراب، تز پايان دوره، حرف آخر، حق مسلم ماست، تو كارگردان و من بازی، فيروز و ديروز و ... (خيابانی) نام برد.
مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شيروان از زحمات انجمن هنرهای نمايشی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شيروان بابت حمايت و همكاری با اين انجمن تقدير و تشكر كرد.
captcha