تأسيس مركز تبليغی شيعی «مطالعات آفريقايی» در كربلا
کد خبر: 2577204
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

تأسيس مركز تبليغی شيعی «مطالعات آفريقايی» در كربلا

گروه بين‌الملل: بخش امور فكری و فرهنگی توليت آستان مقدس حضرت عباس(ع) از تأسيس مركز تبليغی شيعی «مطالعات آفريقايی» در اين آستان به‌منظور آموزش مبلغان آفريقايی و اعزام آنان به كشورهايشان با هدف تبليغ دين خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه جهانی كفيل، بخش امور فكری و فرهنگی توليت آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام كرد: اين مركز با نام مركز «مطالعات آفريقايی» و با هدف تربيت مبلغان آفريقايی به‌منظور تبليغ تشيع در قاره آفريقا تأسيس شده و وابسته به بخش امور فكری و فرهنگی توليت آستان حضرت عباس(ع) است.
شورای اداری آستان مقدس حضرت عباس(ع) در نشست ويژه‌ای به‌منظور بررسی نحوه تأسيس اين مركز، موافقت خود را با اين طرح اعلام كرد و در اين نشست اهداف، امكانات اجرايی و نحوه اجرای موفق طرح بررسی شد.
سيدعقيل الياسری، معاون بخش امور فكری و فرهنگی توليت آستان حضرت عباس(ع)، تأكيد كرد: اين مركز شامل بخش‌های فنی و اداری است و مبلغانی را كه از كشورهای آفريقايی عازم كربلا می‌شوند، آموزش داده و پس از برگزاری دوره‌های فشرده علوم دينی برای آنان، اين گروه را برای تبليغ تشيع به كشورهايشان اعزام خواهد كرد.
سيدعقيل الياسری در ادامه افزود: مبلغان آفريقايی كه آموزش داده می‌شوند، با حضور در كشورهای خود در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه رمضان، محرم و صفر به تبليغ مذهب شيعی خواهند پرداخت.
الياسری تصريح كرد: با تأسيس پايگاه اينترنتی مركز مطالعات آفريقايی، فعاليت‌های تبليغی و مسائل مربوط به مبلغان اين مركز منتشر خواهد شد.
سيد‌هاشم العوادی، مدير مركز مطالعات آفريقايی آستان حضرت عباس(ع) نيز بيان كرد: اين مركز پيش از اين به صورت غيررسمی، 3 دوره آموزشی از جمله دوره فشرده يك ماهه برای مبلغان آفريقايی برگزار كرد كه در اين دوره‌های فشرده تعدادی از مبلغانی كه از طلاب آفريقايی حوزه علميه نجف اشرف بودند، شركت كردند و در پايان برای تبليغ دين در ماه رمضان سال جاری، به كشورهايشان اعزام شدند.
captcha