طرح مسائل سیاسی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)
کد خبر: 2180
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
امام جمعه طبس تأکید کرد:

طرح مسائل سیاسی در مجالس عزاداری امام حسین(ع)

گروه سیاسی: مجلس عزاداری امام حسین(ع) که در آن مسائل سیاسی گفته نشود به‌طور قطع مورد نظر و تأیید حضرت اباعبداله الحسین(ع) نبوده و نفعی برای دین و انقلاب اسلامی نیز نخواهد داشت.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم، امام جمعه طبس روزگذشته، هشتم آبان‌ماه در گردهمایی ائمه جمعه و جماعت، هیئت امنای مساجد، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، شوراهای امر به معروف و مربیان و سرگروه‌های صالحین که به‌عنوان «هیئت عاشقان ولایت» برگزار شد، با اشاره به‌فرا رسیدن ایام ماه محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: متأسفانه هیئت‌های مذهبی شهرستان طبس در صورت‌جلسه اخیر خود آورده‌اند که در جلسات عزاداری امام حسین(ع) در طبس حرف سیاسی زده نشود که به ‌نظر من این بدترین ظلم به امام حسین(ع) است.



وی افزود: اسلام دین سیاست است و امام حسین(ع) نیز برای سیاست قیام کردند، اما متأسفانه مسئولان هیئت‌های مذهبی طبس به این موضوع بی‌توجه‌اند که باید این‌طور دیدگاه‌ها اصلاح شود.



امام جمعه طبس با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و احادیث، تصریح کرد: امر به معروف باید با عبارات جالب و جاذب و از روی محبت، شفقت، دوستی و مدارا انجام شود.



حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم افزود: امر به معروف باید ابتدا خود عامل معروف و تارک منکر و عادل باشد و معروف‌ها و منکرهای دین را به طور کامل بشناسد و در جریان امر به معروف دارای صبر و بردباری و اراده‌ای محکم و قوی باشد.



وی اظهار کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر موجب احیاء و اجرای سایر احکام و دستورات الهی می‌شود و چنانچه در جامعه‌ای مورد کم‌توجهی قرار گیرد علاوه بر اینکه اجرای سایر احکام الهی در جامعه نیز تضعیف می‌شود، مردم آن جامعه نیز عزت نداشته و دعاهای آنان مستجاب نمی‌شود.


captcha