برگزاری مراسم تجليل از دانش‌آموزان حافظ زيارت عاشورا در قصرچم شهرضا
کد خبر: 2089687
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰

برگزاری مراسم تجليل از دانش‌آموزان حافظ زيارت عاشورا در قصرچم شهرضا

مراسم تجليل از دانش‌آموزان حافظ زيارت عاشورا در روستای قصرچم در شهرضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «حسام دهقان» مدير آموزش و پرورش شهرضا به‌اتفاق «ملجايی» معاونت پرورشی و تربيت بدنی‌، «رضايی و فرزانه» كارشناسان آموزش راهنمايی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهرضا از مجتمع آموزشی امامت روستای قصرچم شهرضا بازديد و از حافظان زيارت عاشورا در اين مجتمع تجليل كردند.
در اين ديدار ابتدا پس از تلاوت آياتی چند از كلام‌الله مجيد، دانش‌آموزان سرود دسته‌جمعی خود با عنوان «‌پيام خون عاشورا‌» را كه موفق به كسب رتبه اول در بين مدارس روستا شده بود، اجرا كردند.
همچنين، در اين ديدار برنامه اجرای حفظ و قرائت زيارت عاشورا توسط تمام دانش‌آموزان آموزشكده دخترانه شهدای روستای قصرچم مورد توجه بازديدكنندگان قرار گرفت.
در اين مراسم مدير آموزش و پرورش شهرضا با اشاره به پيام‌های زيارت عاشورا اظهار كرد: در انتهای اين زيارت، عبارات لعن همواره قبل از سلام آمده است كه نشان‌دهنده اين است كه برای تزكيه نفس بايد در اولين قدم صفحه دل را از زشتی‌ها پاك كرده و بعد از آن فضايل و خوبی‌ها را جايگزين كرد.
دهقان در ادامه خطاب به دانش‌آموزان تأكيد كرد: قدم بعدی در اهتمام به اين زيارت شريف توجه به مفاهيم آن است.
در ادامه اين ديدار «مهاجری»، مدير مجتمع امامت روستای قصرچم ضمن تقدير و تشكر از توجه ويژه مديريت آموزش و پرورش اين شهرستان به مناطق محروم‌، مشكلات و نارسايی‌های اين مجتمع را برشمرد و گفت: اين روستا به دليل فقر فرهنگی همواره دچار مشكلات زيادی بوده است و اميدواريم با كار و تلاش مستمر دانش‌آموزان و دبيران بتوانيم شاهد رشد و شكوفايی اين روستا باشيم كه اين مهم در گرو تلاش و كوشش دانش‌آموزان و معلمان اين روستا است.
وی همچنين در ادامه از دانش‌آموزان خواست تا به عنوان يك سفير نمونه فرهنگی و مذهبی در خانواده خود فعاليت كنند.
يادآور می‌شود، «محربی» معاون مدرسه شهدای قصرچم نيز گزارشی از فعاليت‌های آموزشی و پرورشی اين مدرسه را ارائه داد و در پايان اين برنامه معنوی با اهدای جوايزی كه توسط مديريت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و تربيت بدنی تهيه شده بود، از تمامی دانش‌آموزان اين مدرسه تجليل شد.
captcha