نماز وحدت در شهرضا اقامه شد
کد خبر: 2055141
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۲

نماز وحدت در شهرضا اقامه شد

مراسم باشكوه نماز وحدت، هفتم د‌ی‌ماه، با حضور دانش‌آموزان، معلمان و مربيان آموزش وپرورش شهرضا اقامه شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در شهرضا، نماز باشكوه وحدت با حضور «رضا جديدی» دبير ستاد اقامه نماز استان اصفهان، معاون پژوهشی اداره‌كل آموزش و پرورش استان، مدير، معاونان و كارشناسان آموزش و پرورش شهرضا، جمعی از دبيران و مديران واحدهای متوسطه پسرانه و اعضای انجمن اوليا و مربيان، خيران و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان شهرضا در محل مسجد و حسينيه انصارالحسين(ع) اين شهرستان برگزار شد.
در ابتدای اين مراسم دبير ستاد اقامه نماز استان اصفهان ضمن تشكر از دست‌اندركاران اين برنامه اظهار كرد: نماز وسيله‌ای محسوب می‌شود كه می‌تواند انسان را به درجات عالی راهنمايی كند و اين تأثيرگذاری بر قشر جوان بيشتر و بهتر است.
وی با تأكيد بر اينكه هر گونه هزينه‌ای در آموزش و پرورش سرمايه‌گذاری است، تصريح كرد: گسترش فرهنگ اسلامی بايد به صورت ريشه‌ای در جامعه صورت گيرد و اين كار با برنامه‌ريزی دقيق برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.
رضا جديدی از دانش‌آموزان خواست تا با آگاهی و بصيرت خود در ترويج فرهنگ دينی و به ويژه اقامه نماز اول وقت همت كنند.
دبير ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران تنها كشوری است كه در بين تمام ملل اسلامی تلاش كرده تا فرهنگ اسلامی را در كنار فرهنگ ملی حفظ كند و در صورتی كه تأكيدات تنها بر اجرای يكی از اين دو باشد، جامعه به سمت بی‌دينی يا بی‌هويتی می‌رود، پس همه افراد جامعه و به ويژه مسئولان بايد در اجرا و حفظ اين دو در كنار هم تلاش كنند.
همچنين «حسام دهقان» مدير آموزش و پرورش شهرضا، طی سخنانی با اشاره به آيات و روايات به تبيين اهميت و جايگاه نماز در فرهنگ اسلامی پرداخت و اظهار كرد: نوجوان امروز با آگاهی و بصيرت بالا به مسائل و فرائض دينی اهميت می‌دهند و اقامه نماز جماعت با شركت حداكثری دانش‌آموزان در مدارس نشانگر اين موضوع است.
وی افزود: در بيش از 70 درصد مدارس پسرانه شهرستان شهرضا نمازجماعت اقامه می‌شود كه با توجه به سن و موقعيت جسمی و روحی پسران در زمان مكلف شدن بايد برنامه‌ريزی دقيق‌تری به منظور جذب آنها به اجرای فرايض دينی و به خصوص نماز جماعت انجام شود.
در ادامه «معتمر» معاون پژوهشی اداره‌كل آموزش و پرورش استان اصفهان با ابراز خرسندی از برپا شدن چنين مراسم باشكوهی، آئين‌های عبادی را مانند سنگری دانست كه جوانان را از گزند تيرهای سمی دشمن در زمينه فرهنگی محافظت می‌كند. سپس با يادآوری خاطراتی در راستای تأثيرگذاری اين شعائر بر دانش‌آموزان پرداخت كه مورد توجه حاضران به ويژه دانش‌آموزان قرار گرفت.
سپس دانش‌آموزان سؤالات خود را به صورت نوشتاری مطرح كردند و در پايان نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمين «انصاری‌پور» اقامه شد.
captcha