كتاب «فلسطين؛ پژوهش‌هايی از ديدگاه حقوق اسلامی» در دمشق منتشر شد
کد خبر: 1946085
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۹

كتاب «فلسطين؛ پژوهش‌هايی از ديدگاه حقوق اسلامی» در دمشق منتشر شد

گروه انديشه و علم: كتاب «فلسطين؛ پژوهش‌هايی از ديدگاه حقوق اسلامی» اثر سامی الصلاحات به همت مركز پژوهش و مشاوره «الزيتونه» و با همكاری مؤسسه فرهنگی فلسطين در دمشق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سوريه به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی معا، اين كتاب در 351 صفحه و در قطع متوسط به مناسبت مشاركت مركز الزيتونه سوريه در برنامه‌های گراميداشت قدس به عنوان پايتخت فرهنگی جهان عرب در سال 2009 ميلادی منتشر شده است.
ارائه ديدگاهی اصولی و هدفمند از درگيری جهان عرب با صهيونيسم با پرداختن به مهم‌ترين مسائل مورد اختلاف و با تكيه بر ديدگاه حقوق اسلامی در قالب مجموعه مقالاتی هدف از نگارش اين كتاب عنوان شده است، تا از اين طريق مسأله فلسطين و حق مشروع فلسطينی‌ها در مالكيت سرزمين‌های خود مورد قضاوت و بررسی قرار گيرد.
نگارنده معتقد است با ارائه مقالات موجود در اين كتاب، مقدمه‌ای از مسائل حقوقی فلسطين و شهروندان آن برای خوانندگان مطرح می‌شود.
اين كتاب شامل 5 فصل با عناوين «حفظ دين»، «نفس»، «عقل»، «مال» و «نسل» است كه همه اين مسائل از منظر حقوق اسلامی مورد بررسی واقع و در قياس با مسأله فلسطين و درگيری با صهيونيسم واكاوی شده است.
گفتنی است اين كتاب تكمله چاپ اول است كه منبع تحقيق بسياری از كارشناسان و متخصصان حقوق سياسی و محققان مسأله فلسطين واقع شد و امسال نيز با برخی اضافات و آمارهای جديد از سال 2009، برای علاقمندان منتشر شده است.
captcha