امام (ره)با اعلام روز قدس مبارزه هميشگی مسلمانان را عليه صهيونيسم نهادينه كرد
کد خبر: 1828907
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱

امام (ره)با اعلام روز قدس مبارزه هميشگی مسلمانان را عليه صهيونيسم نهادينه كرد

گروه سياسی و اجتماعی: رايزن فرهنگی ايران در نيجريه تصريح كرد: امام خمينی (ره) بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران با اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس نه تنها مبارزه هميشگی مسلمانان عليه رژيم جعلی و اشغالی صهيونيستی را نهادينه كرد بلكه تمامی حق جويان و آزادگان عالم را برای دفاع از حقوق انسان‌های مظلوم فراخواند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «عظيمی نصرآباد» رايزن فرهنگی ايران در نيجريه طی سخنانی در همايش«روز جهانی قدس يادآور چند دهه ظلم بر مدم فلسطين» با بيان اين مطلب گفت: روز قدس يادآور سالها تجاوز، كشتار و پايمال كردن حقوق انسان‌های مظلوم و بی‌پناهی است كه در بربريت مدرن قرن حاضر قربانی شده اند؛ روز قدس يادآور سالها بی‌تفاوتی و بی‌مسئوليتی عده‌ای است كه خود را به دورغ حامی حقوق بشر وانمود می‌كنند و روز قدس يادآور سالها مبارزه، از خود گذشتگی و مقاومت ضد تجاوز و خودكامگی است.
رايزن فرهنگی ايران در نيجريه تصريح كرد: روز قدس تنها روز دفاع از مظالم رژيم سفاك اسرائيل بر ضد فلسطينيان و يادآوری هدف مقدس آزادی قدس شريف نيست بلكه روز دفاع از حقوق پايمال شده انسان‌های مظلوم در تمامی عالم است؛ اين روز همچنين يادآور شرمساری و رسوايی سازمان‌ها و دولت‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر تلقی می‌شود.
عظيمی افزود : برادران و خواهران اسلامی، پيام امروز اين همايش دعوت از مسلمانان جهان برای انجام مسئوليت خود برای نجات مسجدالاقصی، اولين قبله مسلمانان و يكی از مقدس‌ترين مكان‌های روی زمين، مكانی كه پيامبر عظيم الشان اسلام (ص) از آنجا به معراج رفتند و نجات مردم بی پناه فلسطين از يوغ سفاكان صهيونيستی است، به اميد آن روز.
«امام مدسين صلاح‌الدين» مسئول مدرسه بين‌المللی تعليم قرآن لاگوس نيز طی سخنانی در اين همايش گفت:رژيم اشغالگر قدس با اشغال يكی از مقدس‌ترين مكان‌های روی زمين و مكانی كه نه تنها برای مسلمانان بلكه برای ساير اديان آسمانی مانند مسيحيان و يهوديان نيز مقدس است با وقاحت تمام دست به تخريب بخش‌های از آن زد.
«شيث عثمان بالاگون» استاد دانشگاه «آنيگبا» ايالت «كگی» در سخنان خود ضمن اشاره به تاريخچه اشغال مسجدالاقصی گفت: بزرگترين چالش مسلمانان در چند دهه اخير مساله فلسطين و اشغال اين سرزمين مقدس توسط صهيونيستها بوده است و آرزو و آرمان همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان رهايی اين سرزمين مقدس از چنگال صهيونيسم جهانی است؛ آرزوی آزادی قدس بسيار عميق و مقدس است و نيل به آن هر چند سخت ولی غيرممكن نيست به شرطی كه جهان اسلام عليه استكبار جهانی و رژيم غاصب اسرائيل به معنای واقعی متحد شود.
وی افزود : الگوی جهاد اسلامی كه در ايران اسلامی پياده و منجر به شكست استكبار عليه اين دولت نوپا و انقلابی شد می‌تواند برای آزادی سرزمين فلسطين الگوی بسيار شايسته و مناسبی باشد.
«شيخ مسلم الدين نجم الدين» امام جماعت مسلمانان ابسان نيز با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ايران در بيداری مسلمانان و مستضعفان جهان اظهار داشت:انقلاب مردم فلسطين و مبارزات جهادی آنان مديون امام خمينی (ره) و انقلاب اسلامی ايران است زيرا زمانی كه دولت‌های عرب سكوت مرگباری را اتخاذ كردند و مردم فلسطين چاره‌ای جز تحمل ظلم و ستم رژيم خونخوار اسرائيل نداشتند انقلاب اسلامی ايران شيوه مبارزه تا حد شهادت را به آنان نشان داد و مبارزه مردم فلسطين وارد مرحله‌‌ای جديدی شد كه انتفاضه مردم فلسطين نام گرفت.
«اكين تولا» استاد بخش علوم دينی دانشگاه ايالتی لاگوس و رئيس كنگره حقوق مسلمانان نيجريه (MURIC) نيز طی سخنانی با عنوان «اين است اسرائيل» به نقص حقوق اوليه انسانی در مناطق اشعالی از ابتدای تاسيس رژيم صهيونيستی اشاره كرد و اظهار داشت :وظيفه تمامی حقوقدانان و مردم آزادی خواه نه تنها در كشورهای اسلامی بلكه در تمامی جهان اعلام نفرت و انزجار از اين رفتار ناشايست و غيرانسانی بامردم فلسطين است و نبايد حقوق مظلومين اين سرزمين پايمال معادلات و سازشپ‌های سياسی گردد.
امام ابراهيم لطيف الله، از مسئولان ارشد جمعيت انصارالدين لاگوس با اظهار همدردی با مردم فلسطين برای پايان يافتن آلام آنان و آزادی قدس شريف دعا كرد.
همايش«روز جهانی قدس يادآور چند دهه ظلم بر مردم فلسطين» به همت رايزنی فرهنگی ايران در نيجريه روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان با حضور 400 تن در مسجد مركزی «الايسابتول الاسلاميه» شهر لاگوس برگزار شد.
captcha