سوريه؛ ميزبان نمايشگاه بين‌المللی كاريكاتور «آزادی برای غزه»
کد خبر: 1744684
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۱

سوريه؛ ميزبان نمايشگاه بين‌المللی كاريكاتور «آزادی برای غزه»

گروه فرهنگ و هنر: نمايشگاه بين‌المللی كاريكاتور تحت عنوان «آزادی برای غزه» با مشاركت 133 هنرمند از 38 كشور عربی و غير عربی با هدف به‌نمايش ‌گذاشتن جنايات رژيم صهيونيستی از ديروز 26 بهمن‌ماه در دمشق پايتخت سوريه گشايش يافت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سوريه به نقل از روزنامه «شام پرس» اين كشور، اين نمايشگاه به دعوت جمعيت «حق بازگشت فلسطينيان» در سوريه و به همت دو كشور سوريه و فلسطين آثار كاريكاتور هنرمندان جهان را در محل موزه ملی دمشق به نمايش گذاشته‌است.
اين حركت نمادين كه به نشانه اعلام هم‌پيمانی با ساكنان مظلوم غزه و و هم‌دردی با خانواده شهدا و مجروحين جنگ اخير در باريكه غزه برگزارمی‌‌شود، گوشه‌ای از جنايات رژيم صهيونيستی در حق ملت فلسطين و محاصره تحميلی بر اين منطقه را به تصوير می‌كشد.
هنرمندان از كشورهای مختلف با ارائه آثار خود نيز نگرش و ديدگاه جامعه و كشور خود را نسبت به اين موضوع نشان‌داده و با الگوگيری از كاريكاتوريست شهيد «ناجی العلی» از لابه‌لای طرح‌های كاريكاتوری خود خشم و انزجار خود را نسبت به دشمن صهيونيستی كه اول بار اين شهيد فلسطينی در آثار كاريكاتور خود نشان‌داد، اعلام‌می‌كنند.
از جمله نمايندگان حاضر در اين نمايشگاه می‌توان به كشورهای سوريه، فلسطين، مراكش، عربستان، لبنان، مصر، سودان، بحرين، اردن و جمهوری اسلامی ايران اشاره كرد.
دبيركل جمعيت حق بازگشت فلسطينيان كه برگزاركننده اين نمايشگاه است، در اين باره تصريح‌كرد: از بين 512 تابلوی ارسال شده به دمشق، 133 اثر برگزيده و به نمايش گذاشته شده‌است كه در اين ميان هنرمندان ايرانی، سوری و برزيلی بيشترين آثار را عرضه‌كرده‌‌اند.
captcha