فعالیت 45 مؤسسه قرآنی در جنوب کرمان
کد خبر: 1466391
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵

فعالیت 45 مؤسسه قرآنی در جنوب کرمان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دفتر فعالیت‌های‌ قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از فعالیت ۴۵ مؤسسه قرآنی در جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام جعفر نیک‌نفس، مدیر دفتر فعالیت‌های‌ قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان دیروز شنبه، 10 آبان در نشست هیئت‌های قرآنی این شهرستان گفت: بخش خصوصی در فعالیت‌های ترویج قرآن زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام وظیفه می‌کند.
وی افزود: در گذشته مؤسسات قرآنی جنوب استان تا قبل از تأسیس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان انگشت‌شمار بودند که هم‌اکنون به لطف خداوند 45 مؤسسه قرآنی اکنون در جنوب استان در حال فعالیت هستند.
حجت‌الاسلام نیک‌نفس تصریح کرد: در شهرستان عنبرآباد شش مؤسسه فرهنگی در مباحث قرآنی فعالیت دارند که این مؤسسات جزو مؤسسه‌های فعال استان کرمان محسوب می‌شوند.
وی افزود: اگر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود، فعالیت‌های قرآنی به شیوه بهتری در شهرستان‌ها دنبال می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید استان کرمان را به‌صورت شمال و جنوب ببیند تا بتوانیم فعالیت‌های قرآنی بهتری را در جنوب انجام دهیم.
حجت‌الاسلام نیک‌نفس اظهار کرد: هزینه‌های مصرفی موسسات از جمله آب، برق و گاز بر اساس قانون و بخشنامه‌های اداری در کشور رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای بابت مصرف انرژی پرداخت نمی‌کنند. شورای فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها در راستای رفع مشکلات و مسائل مرتبط قرآنی تشکیل می‌شود.
نادر ملایی، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری شهرستان عنبرآباد نیز در این نشست گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر عنبرآباد فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری دارند که جای تقدیر تشکر دارد.
وی بیان کرد: مؤسسات قرآنی باید از ظرفیت‌های خیران در راستای ترویج فعالیت‌های خود استفاده کنند و از طریق شوراها اسلامی و شهرداری‌ها زمین مربوط به مؤسسات قرآنی پیگیری شود.
یادآور می‌شود، مسئولان از مؤسسه قرآن و عترت که در زمینه آزمون سراسری قرآن رتبه نخست استان و یازدهم کشور را کسب کرده بود، بازدید کردند.

captcha