اقامه نمازهای ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار حرم رضوی
کد خبر: 1466361
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
در پنج محور انجام می‌شود؛

اقامه نمازهای ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در جوار حرم رضوی

گروه اجتماعی: نمازهای جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نیز همچون سال‌های گذشته در جوار حرم رضوی با حضور خیل عظیم عزاداران اقامه می‌شود.

مهدی رجب‌پور، مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برپایی نماز جماعت باشکوه ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم زائران رضوی در پنج محور خیابان طبرسی، امام رضا(ع)، نواب صفوی، چهارراه شهدا و میدان شهدا مشهد خبر داد.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار برگزاری نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در سطح شهر مرحوم آیت الله سیدمهدی عبادی، امام جمعه سابق مشهد بود، افزود: آن زمان استقبالی از این نماز باشکوه توسط هیئات صورت نمی‌گرفت ولی خوشبختانه پس از 10 سال این مراسم نه تنها در مشهد بلکه در کل کشور فراگیر شده است.

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) مشهد با اعلام اینکه امسال نیز همزمان با ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نمازهای جماعت به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان به همت بسیجیان کانون جوادالائمه(ع) در چهارراه شهدا مشهد برگزار می‌شود، ادامه داد: نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا در چهارراه شهدا به امامت حجت‌الاسلام ابراهیم معادی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی اقامه می‌شود.

رجب‌پور با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جزو اهداف اصلی قیام عاشورا بر شمرده می‌شود، ابراز کرد: خوشبختانه عزاداران حسینی نیز با درک این اهداف و پیام‌های بلند قیام عاشورا، همه ساله حضوری پرشکوه در نمازهای جماعت خیابانی ظهر و عصر تاسوعا و عاشورا دارند و امسال نیز برنامه‌ریزی لازم برای اقامه نماز جماعت با حضور چند هزار نفری عزاداران اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه نمازهای جماعت ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی در دیگر محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: از همه عزاداران و هیئات مذهبی دعوت به عمل می‌آید با حضور خود در صفوف نماز جماعت بر شکوه این جلوه از استمرار عاشورا بیفزایند و احیاگر اهداف قیام اباعبدالله(ع) باشند.

مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) مشهد عنوان کرد: نهادهای گوناگونی همچون ستاد اقامه نماز، نیروی انتظامی، شورای هیئات مذهبی، شهرداری مشهد و ... در برگزاری این نماز جماعت کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) را یاری می‌کنند.

رجب پور با تأکید بر اینکه اهدای خون به جای قمه‌زنی باید فرهنگ‌سازی بشود، بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان اهدای خون، قرار است پس از اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی همه هیئت‌ها و مردم عزادار دسته‌جمعی به پایگاه اهدای خون واقع در میدان شهدا رفته و خون بدهند.

captcha