رسالت اولیه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، هدایت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد دینی است
کد خبر: 1464275
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

رسالت اولیه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، هدایت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد دینی است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسالت اولیه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نظارت، حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حافظ ثابت، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها باید برای گام برداشتن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از سوی رؤسای دانشگاه‌ها حمایت مالی و معنوی شوند، گفت: رسالت اولیه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نظارت، حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد دینی است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خویش در مورد برنامه‌های ماه محرم نیز افزود: هر ساله در ایامی مانند ماه محرم، ایام فاطمیه و ماه مبارک رمضان مبلّغان زن و مرد در دانشگاه‌های استان حضور پیدا می‌کنند که در ایام محرم سه مبلّغ مرد در دانشگاه پیام نور و دو مبلّغ خانم و یک مبلّغ مرد در دانشگاه یاسوج در مساجد، دانشکده و خوابگاه‌ها کار تبلیغ را انجام می‌دهند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد رساندن پیام عاشورا، تجزیه و تحلیل مسائل روز و انطباق آن با فرهنگ عاشورا جهت بصیرت‌افزایی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی دانشجویان، تفسیر آیات و روایات الهی و مشاوره فردی دانشجویان را از وظایف و کارهای مبلغان در ایام ماه محرم اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ثابت در ادامه سخنان خویش سهمیه دانشگاه‌های کشور برای اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس را 15 هزار زوج عنوان و اضافه کرد: تاکنون 40 زوج دانشجو در کهگیلویه و بویراحمد پرونده خود را برای اعزام به مشهد مقدس تحویل داده‌اند.

وی یادآور شد: برای زوج‌های دانشجو در سفر معنوی به مشهد مقدس پس از زیارت بارگاه امام رضا(ع) کارگاه های آموزشی، مشاوره ای و خانوادگی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در مورد اعزام دانشجویان به عمره دانشجویی اضافه کرد: سالانه 17 هزار عمره‌گذار دانشگاهی به حج اعزام می‌شوند که سهمیه استان برای اعزام 240 نفر است که در قالب دو کاروان دانشجویان متاهل و کاروان دانشجویان پسر مجرد به حج اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: دانشجویانی که قصد عزیمت به سرزمین وحی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت Labbayk.ir ثبت‌نام کنند، ضمن اینکه ثبت‌نام از 27 مهر آغاز و تا 10 آبان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام ثابت با اشاره به اینکه ثبت‌نام عتبات عالیات دانشجویی از چند ماه گذشته شروع شده و قرعه‌کشی نیز انجام گرفته و دانشجویان می‌توانند با مراجعه با پایگاه Labbak.ir اسامی را مشاهد کنند، بیان کرد: 11 سال جاری آذر‌ماه اعزام زمینی عتبات عالیات دانشجویی در قالب کاروان‌های 40 نفره از مرز شلمچه انجام می‌شود.

captcha