دستیابی به شناخت دقیق از جهان اسلام؛ نخستین گام تمدن‌سازی اسلامی
کد خبر: 1458264
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
ازرقی اظهار کرد:

دستیابی به شناخت دقیق از جهان اسلام؛ نخستین گام تمدن‌سازی اسلامی

گروه اجتماعی: عضو اتحادیه امت واحده جهان اسلام با بیان اینکه برای تمدن‌سازی اسلامی باید اقداماتی را انجام دهیم، گفت: از جمله این اقدامات روشن کردن تعریف جهان اسلام در ذهن افراد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، فاطمه ازرقی، عضو اتحادیه امت واحده جهان اسلام در قم امروز، 16 مهر در نشست فعالان فرهنگی مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز با موضوع «امت واحده و وحدت اسلام» که در قم برگزار شد، در بیان «اهمیت تمدن‌سازی اسلامی و شناخت جهان اسلام» گفت: اگر بخواهیم تمدن اسلامی یا حکومت اسلامی ایجاد کنیم باید دیدمان را وسیع کنیم.
وی با بیان اینکه برای دستیابی تمدن‌سازی اسلامی باید اقداماتی را انجام دهیم، افزود: از جمله این اقدامات روشن کردن تعریف جهان اسلام در ذهن افراد است، در تمامی تشکل‌های دانشجویی باید بحث شناخت جهان اسلام و برنامه‌ریزی برای آن به‌عنوان یک دغدغه و وظیفه مهم مطرح شود.
ازرقی تأکید کرد: برای یک دانشجوی مذهبی ضعفی بسیار بزرگ است که با وجود امکانات و ابزارهای مورد نیاز در بحث جهان اسلام حرفی برای گفتن نداشته باشد اما دغدغه گسترش فرهنگ اسلامی را داشته باشد یعنی دچار تضاد شده است.
این فعال دانشجویی با بیان اینکه با این دید که اتفاقات کشورهای مسلمان به ما ارتباطی ندارد، نمی‌توان تمدن‌سازی اسلامی کرد؛ گفت: اگر می‌خواهیم اسلام را زنده نگه‌داریم و گسترش دهیم و به‌دنبال آن زمینه را برای ظهور امام عصر(عج) فراهم کنیم، باید جهان اسلام را جدی بگیریم.

captcha