مرحله اول کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر قرآن برگزار شد
کد خبر: 1453809
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

مرحله اول کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر قرآن برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: مرحله اول کارگاه آموزشی مهارت‌های بیان تفسیر قرآن توسط مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید و به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری(ایکنا)، این کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید، حجج اسلام آقایان معرفت، صافی و قمرزاده برگزار شد.

پورحمزه، مدیر اجرایی این کارگاه در حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران ضمن بیان اهمیت آشنایی اصولی مبلغان و طلاب با شیوه‌های آموزشی بیان تفسیر اظهار کرد: امروزه برگزاری کارگاه آموزشی از شیوه‌های شایع در آموزش محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تمهید به منظور تسهیل فهم قرآن برای عموم مردم، اقدام به تربیت تفسیرگویان حرفه‌ای از میان طلاب با استعداد نموده است. همچنین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران نیز در راستای اجرای چنین طرح‌هایی آمادگی خود را به آن مؤسسه وزین اعلام داشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان تهران و مدیر اجرایی این کارگاه در ادامه اظهار کرد: از جمله شاخصه‌های مهم در این کارگاه مهارتی بودن آن و نیز واکاوی دقیق مسائل و حل آنها در زمان کوتاه و مخاطب محور بودن آن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، مسئول کارگاه مهارت‌های بیان تفسیر قرآن در کشور نیز ضمن معرفی «تفسیر همگام با وحی» به عنوان یکی از منابع مورد استفاده این کارگاه، اظهار کرد: این اثر به قلم استاد عبدالکریم بهجت‌پور است که تفسیری اجتماعی و به سبک تنزیلی است.

همچنین وی یادآور شد: این حرکت گامی است در راستای تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی در بطن زندگی آحاد جامعه که مورد تأکید مقام معظم رهبری و از جمله اهداف مأسسه تمهید و تمامی دردمندان متدین جامعه است.
یادآور می‌شود، با توجه به استقبال گسترده فضلا و طلاب و نیز روش نوین و کاربردی بودن کارگاه مذکور، به زودی مرحله  دوم  این کارگاه از طریق حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران برگزار خواهد شد.

captcha