عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 1448925
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته/

عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب

گروه سیاسی: عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب، هشتمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی و حضور رئیس‌ جمهور در اجلاس شانگهای از جمله مهم‎ترین رویدادهای سیاسی هفته اخیر بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‎ترین رویدادهای سیاسی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

هشتمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به استان خراسان رضوی

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در هشتمین سفر استانی خود،  عصر روز شنبه وارد شهر مشهد مقدس شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
دیدار با علما و روحانیون، خانواده شهدا و ایثارگران و نیز دیدار با نخبگان و دانشگاهیان و حضور در نشست ظرفیت‌های توسعه استان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهوری به مشهد مقدس بود.
حجت‌الاسلام روحانی در سخنانی در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با بیان اینکه با تلاش دولت ، امسال رشد تورم به زیر20 درصد هم خواهد رسید، گفت: اعلام می کنم که ما خوشبختانه از رکود عبور کرده ایم.
رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به تحولات منطقه گفت: امروز منطقه ما در شرایط سختی قرار گرفته است. در شرایط امروز منطقه که مسلمان های عزیز ما، عاشقان اهل بیت در عراق و سوریه و لبنان و فلسطین عزیز و حتی در کشورهای دیگر مثل لیبی و یمن و سایر کشورها که گرفتار جنگ های داخلی و مداخلات قدرت های خارجی هستند، باید بگویم که دولت در ضمن اینکه مشکلات کشور را حل و فصل می کند، در زمینه مشکلات منطقه بالاترین قدم ها را برای امنیت و ثبات منطقه برداشته است.
وی همچنین گفت: اگر همت ملت ایران نبود و اگر تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت و رهبری نبود امروز شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم و اگر ما می بینیم امنیت نسبی در سوریه و لبنان برقرار شده است، در سایه تلاش این ملت بزرگ است.
همچنین رئیس‌جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود به خراسان رضوی، شنبه شب در جمع علما، فضلا و طلاب این استان با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی همگان برای عبور از مشکلات کشور، گفت: در این راستا نخستین توقع و انتظار را از روحانیت داریم تا به عنوان قشر مورد اعتماد مردم، برای کمک به دولت وارد صحنه شوند.
رییس جمهوری اضافه کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از دولت وظیفه است، در راس این وظیفه صاحبان نفوذ، علما و حوزه های علمیه هستند که باید دولت را یاری کنند.
روحانی با بیان اینکه تلاش، رفاقت و همدلی، لازمه پیشبرد امور کشور است، ادامه داد: البته وجود جناح ها و سلایق مختلف اشکال و ایرادی ندارد اما اینکه همدیگر را تکفیر کنند واقعا نادرست است. اختلاف سلیقه تا حدودی می تواند مفید باشد اما اگر از چارچوب و قاعده خارج شود چه بسا زیان آور باشد.
روحانی با تاکید بر تقویت وحدت، اتحاد و همدلی در جامعه اظهار کرد: به هر میزان که وحدت بیشتر باشد مردم و دوستان ما به همان میزان در دنیا خوشحال تر می شوند و در این راستا دست ما برای اتحاد و وحدت به سوی علما و فرهیختگان دراز است.

دیدار مسئولان و دست اندرکاران حج با رهبر معظم انقلاب

مسئولان و دست اندرکاران حج صبح روز یکشنبه با  رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار موسم حج را فرصتی بزرگ و مغتنم به منظور اصلاح امور دینی و معنوی و اصلاح مسائل مهم جهان اسلام دانستند و افزودند: مسلمانان باید در ایام حج، از معنویات این سفر الهی بهره کامل ببرند و رابطه خود را با خدا بگونه ای مستحکم کنند که بعد از سفر حج، تغییر حقیقی در حج گزار مشاهده شود.
ایشان تأکید کردند: امروز یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرتهای بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است که باید با بهره گیری از فرصت کم نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن ها اقدام کرد.
رهبر انقلاب اسلامی تکفیر را در شرایط کنونی، یکی از حربه ها و عوامل دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مشغول کردن آنها به یکدیگر بمنظور غفلت از مسئله فلسطین و خدمت به منافع رژیم صهیونیستی، برشمردند و تأکید کردند: مسئله فلسطین، مسئله اول دنیای اسلام است که باید در حج مورد توجه قرار گیرد.
ایشان افزودند: خوشبختانه اکنون، مسلمانان در مسئله فلسطین دست برتر را دارند که قضایای جنگ 50 روزه غزه و شکست رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب در منطقه، در برابر مردم محدود و محصور غزه که دارای کمترین امکانات بودند، نمونه بارز آن است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: پیروزی اخیر در غزه نشان داد که مسلمانان قوی هستند و توانایی های زیادی دارند و می توانند هرگونه دشمنی را به چالش بکشند و از خود دفاع کنند.

دیدار رئیس‌جمهور با ایثارگران و نخبگان استان خراسان رضوی

حجت‌الاسلام روحانی صبح روز یکشنبه در دیدار با ایثارگران استان خراسان رضوی با بیان این که ایثارگر برای حزب و جناحی خاص ایثارگری نکرده بلکه ایستادگی و مقاومتش برای آرمان ها و اهداف بلند و عزت و شرف مردم بوده است، گفت: ایثارگری یک فرهنگ است و این فرهنگ باید جاودانه بماند.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد: ایثارگر سوداگر هم هست اما تجارت او با خداوند است. او جان خود را با بهشت جاودان معاوضه کرده است. او به بازار می رود اما بازار او بازار عشق به حق و ایثارگری است و ایثارگری بالاتر از همه عناوینی است که برای سربازان و ایجاد انگیزه برای آنها وضع کرده و می کند.
روحانی با بیان اینکه ایثارگر «یک فریاد یا حسین بود» ،ادامه داد: این فقط یک اسم نیست او با فریاد یا حسین که دنیایی از فرهنگ عزت، عظمت، ایثارگری و سرافرازی است غوغایی در صحنه ایستادگی، ایثار و مقاومت را به وجود آورد.
رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تا روزی که این ملت این مسیر را انتخاب کرده است، شکست نمی خورد و هیچ قدرتی نمی تواند با ایمان مردم بجنگد، ممکن است سلاح برتری داشته باشند و ممکن است با تکنولوژی، پیشرفته باشند که بحمدالله در این زمینه ها، اندیشمندان ما قدم های بسیار خوبی برداشته اند.
روحانی به وجود امید در میان ایثارگران جبهه حق اشاره کرد و گفت: دشمنان شما امیدی را که شما دارید، ندارند. آنهایی که در غزه به کشتار بچه ها می پردازند، امیدی دارند؟. آنهایی که مردم بیگناه را با تحریک ابرقدرت ها به نام جهاد و اسلام سر می برند، امید دارند. امیدشان به همین پول هایی است که اربابانشان می دهند و زنان و دختران اسیری که می فروشند.
روحانی با بیان اینکه «دولت یازدهم خدمت به ایثارگران و خانواده های شان را وظیفه خود می داند» گفت: خداوند نیاورد روزی را که یک مقام دولتی بخواهد برای کار و خدمتی که به این خانواده ها می کند، منتی داشته باشد. هر کاری که انجام بدهیم هیچ است. مزد شما نزد خداوند است و آنچه که ما انجام می دهیم تنها به وظیفه عمل کرده ایم.
رییس جمهوری اضافه کرد: هنوز در شرایط تحریم به سر می بریم، منطقه و اطراف ما در شرایط ناامنی می سوزد و بسیاری از پیچیدگی ها و مشکلات در یک سال برطرف شدنی نیست اما در عین حال قانون جامع ایثارگری و خدمات ایثارگری را علی رغم اینکه سال ها مانده بود و خاک می خورد به دست مسوولان اجرایی دادیم تا اجرا کنند و بحمدالله اجرای آن شروع شده است.
روحانی تصریح کرد: در همین شهریور ماه یا تا مهر ماه این قانون را عملیاتی خواهیم کرد. باید از دستگاه های مختلف خدمات مورد اشاره در این قانون را جمع آوری کنیم و به دستگاه دیگری بدهیم اما هرچه هست آن را اجرایی خواهیم کرد.
همچنین رئیس‌جمهوری روز یکشنبه در دیدار با جمعی از نخبگان استان با بیان این که ما در این دولت به برخی فسادها برخوردیم که شگفت آور است، توضیح داد: «قدیم ها می گفتند آدم بعضی چیزها می بیند شاخ در می آورد، می گفتیم مگر آدم شاخ هم در می آورد؟ اما اکنون می بینیم برخی موضوعات آنچنان به مغز فشار می آورد که گویی دو شاخ در حال درآمدن است و معلوم است که مثال های ایرانی بی ربط نیز نبوده است؟ آخه برای استاد و بورسیه شدن هم تقلب؟ از طرف می پرسند آقا نمره ات چند است؟ می گوید؛ ای بنویس دیگه 12- 14- 15، آقا بگو نمره ات چقدر است، نمره ای می گوید که بعد معلوم می شود گفتارش ... البته ممکن است کم حافظه گی و گرفتاری زمانه باعث شده باشد وگرنه بعید است کسی که در مسیر استادی است، بخواهد تقلب کند».
روحانی ادامه داد: آن روزهای نخست که انتخاب شده بودم برخی به من می گفتند، این تصور خام است که شما فکر کنید مدت چهار سال می توان کاری کرد؟ آنچنان چاه ها برای شما کنده اند که از این چاه به آن چاه و از آن چاه به چاهی دیگر می روید و اصلا به جاده نمی رسید که بخواهید حرکت کنید.
رئیس جمهوری در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد: در تمام مراحل باید با تلاش پیگیر و با جهاد، تلاش و کوشش کار را پیش ببریم تا به مقصد و مقصود برسیم و برای حل معضلات مملکت کلیدی جز علم، دانش، تحقیق و فناروی نمی شناسم.
وی افزود: دانشمندان، دانشگاهیان و اهل نبوغ ما باید بدانند و طرح علمی بدهند، فساد با شعار درست نمی شود، این که داد بزنیم و دادگاه درست کنیم و عده ای را بگیریم، درست نمی شود مبارزه با فساد طرح علمی نیاز دارد.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فکر می‌کنیم تعالی بخشیدن جامعه، ون و مینی بوس و پاسبان و سرباز است، با این ها فرهنگ درست نمی شود.
روحانی ادامه داد: راه ارتقای فرهنگ با علما، بزرگان و حوزه ها، محققین و اساتید دانشگاهی است، چگونه ما تشویق می کنیم، یعنی راه عفاف برای بانوان ما ون است؟ راه دیگری نداریم؟، خود بانوان ما که فرهیختگان جامعه هستند، دانشگاهی، محقق و اساتید دانشگاهی هستند، خودشان برای استقرار عفاف در این جامعه و گسترش حجاب آیا راه بلد نیستند؟
وی با بیان این که هم اکنون وزیر کشور که مسئول این کار است در جمع ما نشسته است، گفت: به ما می گفتند آدم اگر یک چیزی را تجربه کرد و نشد، فردا دیگر نباید عین آن را انجام دهد باید یک جوری آن را اصلاح کنیم. ما باید برای ارتقای اخلاق، نشاط در جامعه و نحوه رفتار با جوانان جامعه (پسر و دختر) راه علمی بیابیم، مدام می گویند دختر و پسر را جدا کنیم؟
وی خاطرنشان کرد: حجاب برای این است که امنیت برای خانم ها ایجاد کند، معلوم است همه امنیت می خواهند، شما هم دلت می خواهد اگر دختر خانمت بیرون می رود تا زمانی که برمی گردد امنیت داشته باشد آن دختر خانم هم دلش می خواهد وقتی بیرون می رود کسی او را اذیت نکند و این طبیعی است منتها راهش چیست؟ شما عالمان و فرهیختگان باید راه درست علمی را پیدا کنید.
روحانی خطاب به نخبگان، فرهیختگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی گفت: همانطورکه در امور بهداشتی و درمانی شما عالمان کمک می کنید و هر راهی راه علمی دارد.کسی که مریض می شود چه کار می کنیم؟ مریضی با فیلتر، دیوار و ون حل نمی شود؛ مریض را به متخصص می بریم و بعد راه حل می یابد؛ یعنی اول بیماری را شناسایی می کند و بعد دارو می دهد؛ پس هر کاری راه علمی دارد.

عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عارضه پروستات صبح روز دوشنبه در یکی از بیمارستان‌های دولتی، تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه عزیمت به بیمارستان برای انجام عمل جراحی که با موفقیت انجام شد، گفتند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است.

عیادت مسئولان و کارگزاران نظام از رهبر معظم انقلاب

پس از عمل جراحی موفقیت‌آمیز رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهوری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه، دبیر شورای نگهبان و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند.
رئیس جمهوری پس از عیادت از رهبر معظم انقلاب اظهار کرد حال عمومی رهبر انقلاب بسیار خوب است و مردم اصلاً نگران نباشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

سفر رئیس‌جمهوری به قزاقستان و تاجیکستان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز دوشنبه به  همراه هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم شهر آستانه پایتخت قزاقستان شد.
دیدار با رئیس‌جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس سنای قزاقستان از برنامه‌های مهم حجت الاسلام روحانی در سفر به این کشور است.
رئیس جمهوری همچنین قرار است در آستانه در همایش بازرگانان ، صاحبان صنایع و کارآفرینان ایران و قزاقستان شرکت کند.
رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از قزاقستان به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای که در شهر دوشنبه برگزار می شود به تاجیکستان سفر می کند.

تاکید بر تمرکز جدی بر مبارزه با زمین‌خواری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جلسه عصر دوشنبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی را موضوعی ناراحت کننده برای هر ایرانی دانست و گفت که با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری به مساله زمین خواری، پیگیری مستمر و تمرکز جدی قوای سه گانه براین موضوع ضروری است.
جهانگیری با اشاره به تعدد موضوعات مربوط به پدیده زمین خواری و وجود عوامل و زمینه های مختلف در تصرف اراضی، از دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواست جلساتی را با دستگاه های مرتبط با موضوع زمین خواری تشکیل دهد تا ضمن اولویت بندی موضوعات، پیشنهادات و راهکارهای مشخصی برای مقابله با پدیده زمین خواری و پیشگیری از گسترش آن جهت طرح در جلسات آتی ستاد تدوین شود.
وی افزود: لازم است گزارشی جامع در خصوص پدیده زمین خواری و راهکارهای مقابله با آن فراهم شده و در اختیار قوای سه گانه قرار گیرد تا همه مسئولان کشور از جزئیات مربوط به تصرفات اراضی و پرونده های زمین خواری مطلع شوند و هماهنگی و انسجام لازم برای مقابله با این پدیده در میان قوای سه گانه شکل گیرد.

پاسخ لاریجانی به ادعای هنری کیسینجر

علی لاریجانی روز سه شنبه در همایش بین‌المللی حمایت علمای اسلام از مقاومت اسلامی فلسطین  با بیان این که اظهارات اخیر هنری کسینجر درباره ایران شیطنت‌های طرفدار صهیونیست‌ها است، گفت: ایران دلیلی ندارد بدنبال امپراطوری و دست نشانده باشد.
رییس مجلس با بیان این که کیسینجر می گوید خطر ایران اسلامی برای غرب بیشتر از داعش است، یادآور شد: ایران کشور متمدن با پیشینه تاریخی و دارای تفکر است، با حضور این تفکر و تاثیر آن در کشورهای دیگر می توانند از ایران امپراطوری جدید بسازند و از این رو ایران مهم ترین مانع در راه غرب است.
لاریجانی همچنین گفت: این از همان شیطنت هایی است که از یک فرد طرفدار صهیونیست بر می آید ایران چه دلیلی دارد، بدنبال امپراطوری باشد. انقلاب اسلامی ضد امپراطوری عمل کرد و تفکر انقلاب ضد امپراطوری است.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که انقلاب اسلامی ایران به دنبال روشنگری میان مسلمانان است تا فریب غرب را نخورند اما بدنبال امپراطوری نیست. ما دست نشانده نمی خواهیم. ما می خواهیم برادر هم باشیم و در خلیج فارس و در خاورمیانه بدنبال دست نشانده نیستیم. ایران به دنبال برادری و بیداری اسلامی است و از همین رو است که به حماس و مقاومت کمک می کنیم البته نه از جنس کنفرانس ها بلکه کمک عملی انجام می دهیم و به آن افتخار هم می کنیم.

حضور رئیس‌جمهور در اجلاس شانگهای

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای، صبح روز چهارشنبه وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.
رییس جمهوری در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای، با اعضای این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی؛ خطیب جمعه این هفته تهران

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.
همچنین طبق گفته رئیس ستاد نماز جمعه تهران نمازگزاران تهرانی در نماز جمعه این هفته برای دعا و شکرگزاری به درگاه ایزد منان و طلب شفای کامل و عاجل برای حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب حدیث شریفه کسا را قرائت می‌کنند.

عیادت تعدادی از شرکت کنندگان همایش علمای اسلام از رهبر معظم انقلاب

تعدادی از شخصیت‌های شرکت کننده در همایش «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین»  روز چهارشنبه با حضور در بیمارستان محل بستری رهبر معظم انقلاب از حضرت آیت الله خامنه ای عیادت کردند.
در این دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان به نمایندگی از دبیرکل حزب الله لبنان با ابلاغ سلام گرم سید حسن نصرالله، سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب را از خداوند متعال مسئلت کرد.
همچنین در این دیدار، آقایان علامه سید ساجد نقوی از علمای پاکستان، آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان، صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف، سید علی فضل الله از علمای لبنان، احمد سامبی رییس جمهوری سابق جزایر کومور، شیخ احمد الزین رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان، با اظهار خرسندی از سلامتی رهبر معظم انقلاب، بهبودی کامل و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به جهان اسلام را از خداوند مسئلت کردند.

نامه اعتراضی ایران به آژانس علیه تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارسال نامه ای اعتراض آمیز به «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس، تجاوز اخیر پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای صلح آمیز کشورمان در نطنز را قویا محکوم و خواستار محکومیت آن از سوی جامعه بین المللی شد.

در بخشی از این نامه آمده است: «این اقدام که بدنبال یاوه سرایی های مکرر مقامات این رژیم در تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، نقض فاحش تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران بشمار رفته و برخلاف اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد است».

captcha