تلاش دولت جهت فراهم‌سازی تسهیلات برای زائران امام رضا(ع)
کد خبر: 1447786
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵
رئیس جمهور عنوان کرد:

تلاش دولت جهت فراهم‌سازی تسهیلات برای زائران امام رضا(ع)

گروه سیاسی: دکتر روحانی از تلاش دولت برای فراهم کردن امکانات لازم برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی خبر داد و گفت: دولت مصمم است تا به مسائل هویتی و فرهنگی شهر رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان شب گذشته، 16 شهریورماه در پایان سفر دو روزه خود به مشهد در نشستی خبری، با اشاره به ظرفیت‌های معنوی فراوان موجود در این شهر گفت: مشهد، پایتخت معنوی ایران است و این عنوان را برای اولین بار، امام(ره) برای این شهر استفاده کردند.

وی ادامه داد: مصوبات اولین نشست استانی هیئت دولت که در مشهد تشکیل شد نیز جهت حمایت از زائران و مجاوران بارگاه رضوی است تا مشهد بتواند از معضلات فعلی خود فاصله بگیرد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به تصویب و عملیاتی شدن 129 طرح در خراسان رضوی گفت: در نشست شورای اداری خراسان رضوی مصوب شد که 129 طرح در استان طی امسال و سال آینده اجرایی شود و بیش از 700 میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها اختصاص داده شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح‌های مهمی که قرار است در استان اجرا شود، افزود: یکی از مهم‌ترین معضلات خراسان رضوی، مسئله کمبود آب است که قرار است در این زمینه 3 سد تا پایان امسال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، همچنین طرح رساندن آب به مزارع از طریق لوله نیز تا سه سال آینده تکمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: موضوع خط آهن مشهد به تهران، مشهد به گرگان و خواف به هرات در دستور کار دولت است، این طرح‌ها به‌زودی شروع می‌شود اما ممکن است در این دولت به اتمام نرسد، مسئله برقی شدن قطار تهران ـ مشهد این امکان را دارد که تا پایان دولت به اتمام برسد.

وی با تأکید بر بحث گسترش حمل و نقل در شهر مشهد گفت: دولت به توسعه خط یک و تکمیل خط دو قطار شهری مشهد کمک می‌کند زیرا این امر می‌تواند کمک زیادی به زائران و مجاوران علی ابن موسی الرضا(ع) کند، طی امسال و سال آینده نیز تعداد اتوبوس مورد نیاز شهر مشهد با کمک دولت و بودجه شهرداری تأمین می‌شود.

رئیس دولت یازدهم، حاشیه‌نشینی شهر مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم رضوی را دو معضل جدی شهر مشهد دانست و افزود: این دو موضوع در دستور کار نشست هیئت دولت بود، این دو معضل به‌صورت جدی از سوی دولت پیگیری و راه‌حل‌های اجرایی آن، عملیاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: ما عمدتاً در تلاش هستیم تا در اجرای طرح‌ها، زمینه را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم و امیدواریم نخبگان در این راه به ما کمک کنند تا بتوانیم قدم‌های لازم را برای آبادانی کشور برداریم.

کشور از رکود خارج شده است
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برقراری ثبات و آرامش اقتصادی در کشور گفت: دولت در تلاش است تا پایان امسال نرخ تورم را به زیر 20 درصد برساند، همچنین می‌توان گفت که کشور از رکود خارج شده است و سعی خواهیم کرد بندهای طرح 177 ماده‌ای خروج از رکود را به اجرا در بیاوریم.

دکتر روحانی با بیان اینکه خراسان رضوی، صد در صد بودجه عمرانی خود را تخصیص‌یافته بداند، افزود: اعتبار لازم برای تمامی 129 طرحی که قرار است در خراسان رضوی اجرایی شود مد نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

وی یکی دیگر از معضلات شهر مشهد را آلودگی‌های زیست محیطی دانست و تأکید کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم تا پایان امسال گازوئیل و بنزین سالم را برای کنترل آلودگی هوا در اختیار شهر مشهد قرار دهیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص انحلال کارگروه ملی زیارت گفت: نمی‌دانم که آیا ضرورت دارد برای زیارت کارگروهی تشکیل شود یا خیر اما وظیفه همه مسئولان دولت و استان است که موضوع زیارت را جدی بگیرند.

وی اظهار کرد: ما شهری را نداریم که سالانه 25 میلیون گردشگر داشته باشد و حتما باید برای این موضوع راهکارهای اساسی در نظر گرفته شود. اگر احساس نیاز به تشکیل کارگروه خاصی برای زیارت شود، دریغی در این حوزه نخواهد شد.

captcha