شناسنامه‌ای برای اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور صادر می‌شود
کد خبر: 1444102
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۰
حجت‌الاسلام کوششی در هم‌اندیشی اتحادیه مؤسسات قرآنی:

شناسنامه‌ای برای اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور صادر می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در هفتمین هم‌اندیشی مدیران عامل این اتحادیه، گفت: شناسنامه‌ای کامل و جامع از اتحادیه مؤسسات مردمی ـ قرآنی کشور و استان‌ها در ۶۰۰ صفحه در دست آماده‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفتمین هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی ـ قرآنی سراسر کشور، روز گذشته، ششم شهریورماه، از ساعت 8 تا 18 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، مهدی قره‌‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محمدرضا پوینده، مسئول دفتر طرح، برنامه و نظارت راهبردی اتحادیه، غلامرضا مصطفی‌پور، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، محمداحسان کاظم‌نیا، تهیه کننده کلیپ جاذبه سوره مبارکه یاسین، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی و با حضور مدیران عامل اتحادیه‌های سراسر کشور در سالن شماره شش برج میلاد برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی دستیاری، حافظ و قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد و پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، عابد اسماعیل‌زاده، مجری برنامه به بیان برنامه‌های‌ این جلسه پرداخت در ادامه حجت‌الاسلام کوششی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و با اشاره به برنامه‌های این هم‌اندیشی یک روزه، ادامه داد: ابتدای تابستان امسال به‌منظور خدمات‌دهی بهتر مؤسسات و نگاه وسیع نسبت به تقویت فعالیت جامعه قرآنی، قراردادی با بانک قرض‌الحسنه مهر منعقد شده است.

وی با اشاره به دلیل انتخاب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: چون این بانک نمونه بانکداری با تسهیلات قرض‌الحسنه به معنای واقعی است به عبارت دیگر نخستین بانک رسمی در جمهوری اسلامی در حوزه قرض‌الحسنه است و از سوی تقویت و ترویج سنت حسنه و آموزه دینی قرض‌الحسنه بین مردم به ویژه جامعه قرآنی موجب شد تا این تفاهم‌نامه منعقد شود.

ضرورت خدمات‌دهی بهتر به نیروهای قرآنی

کوششی با تأکید بر ضرورت خدمات‌دهی بهتر به نیروهای قرآنی از طریق سیستم‌های بانکی، بیان کرد: از نکات قابل توجه این تفاهم‌نامه می‌توان به بحث قرض‌الحسنه بودن این بانک، اعطای وام با کارمزد 4 درصد و اعطای کارت با مصارف گوناگون چون وسایل نقلیه، کارت اعتباری و کارت‌شناسی برای فرد قرآنی، اشاره کرد.

این مسئول اظهار کرد: این تفاهم‌نامه، تبلیغی برای ورود به این عرصه برای دیگران است و از سوی دیگر هنگامی که فعال قرآنی می‌خواهد این حساب را باز کند طی پرکردن فرمی متعهد می‌شود که از سوی بانک ادعای تسهیلات ندارد جزء از طریق معرفی اتحادیه.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور با اشاره به طرح و برنامه‌هایی که در دفتر طرح و برنامه اتحادیه تنظیم شده است، گفت: مجهز کردن مؤسسات نرم‌افزار اداری ـ آموزشی مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در آینده نزدیک است.

14 شهریور؛ آزمون پایان طرح قرآنی 1448

کوششی با اشاره به طرح قرآنی 1448، عنوان کرد: طرح قرآنی 1448، اولین طرح بود که مرحله اجرای آن به مؤسسات واگذار شد که 14 شهریورماه آزمون آن به صورت سراسری برگزار می‌شود و در هر مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی که 20 نفر شرکت‌کننده در این طرح دارد، آن مرکز حوزه امتحانی محسوب می‌شود و نیاز نیست به طور متمرکز در یک حوزه برگزار شود.

وی ادامه داد: طرح تفسیر نورالهدی که در سال‌های گذشته توسط سازمان تبلیغات اجرا می‌شد و ثبت‌نام آن تنها از طریق اینترنت انجام می‌شد؛ امسال طرح تفسیر نورالهدی 7 بطور کامل به اتحادیه واگذار شده است.

حجت‌الاسلام کوششی با اشاره به هدف‌گذاری 50 هزار نفر در سطح کشور در طرح تفسیر نورالهدی7، ادامه داد: شهریه برای هر شرکت‌کننده چهار هزار تومان در نظر گرفته شده است و طی صحبت‌های انجام شده، انحصار اینترنت از ثبت‌نام این طرح برداشته شده تا مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی بتوانند در صورت عدم دسترسی به اینترنت به راحتی با ثبت‌نام دستی ثبت‌نام انجام دهند.

این مسئول تأکید کرد: ثبت‌نام این طرح از دهه اول شهریورماه آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد و میزان نفرات ثبت‌نام شده در این طرح به لحاظ اقتصادی هم به سود مؤسسه ثبت‌نام کننده و هم به نفع اتحادیه استان است به گونه‌ای که نیمی از شهریه دریافتی داوطلبان این طرح، متعلق به مؤسسه و اتحادیه است.

تکثیر 6 هزار و 700 حلقه سی‌دی از کلیپ جاذبه سوره یاسین

وی از تکثیر 6 هزار و 700 حلقه سی‌دی از کلیپ جاذبه سوره مبارکه یاسین «7 دقیقه تا آرامش» خبر داد و افزود: این سی‌دی همراه با جلوه‌های ویژه است که برای نخستین بار قرائت قرآن کریم با صدای یوسف کالو‌علی با تصاویری که مفاهیم آیات را به ذهن متبادر می‌کند، همراه شده است و به برخی از استان‌ها ارسال شده است و مابقی در آینده نزدیک فرستاده می‌شود.

کوششی ضمن اشاره به اینکه کلیپ جاذبه سوره مبارکه یاسین صبح‌های جمعه، ساعت 9 از شبکه اول سیما پخش می‌شود، بیان کرد: نامه‌ای از سوی اتحادیه مؤسسات کشور به نمایندگی از مؤسسات و اتحادیه‌های استان‌ها خطاب به رئیس صدا و سیما به جهت توجه به فعالیت‌های قرآنی تهیه شده که ارسال می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور از نامه‌ دیگر اتحادیه کشوری به نمایندگی از مؤسسات قرآنی سراسر کشور و جامعه قرآنی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان جهت تشکر از برطرف شدن مشکل بیمه فعالان قرآنی خبر داد و گفت: مصوبه جدید مجلس درباره بیمه فعالان قرآنی به‌گونه‌ای است که کارفرمایان مراکز قرآنی از پرداخت 20 درصد سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از سوی دولت تأمین می‌شود؛ البته نهایی شدن این مصوبه با شورای نگهبان است که پس از ابلاغ، انجام می‌شود.

مؤسسات قرآنی کشور، نیروهای خط مقدم جبهه قرآنی هستند

وی ادامه داد: همچنین نامه دیگری نیز خطاب به اعضای کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است تا از نیروهایی که خط مقدم جبهه قرآنی که همان مؤسسات هستند، استفاده و نظرخواهی شود و از سوی دیگر این کمیسیون این زمینه را فراهم کنند تا نمایندگان اتحادیه مؤسسات جهت بیان مطالبات و خواسته‌هایشان با آنها دیدار داشته باشند تا از نزدیک در جریان حجم فعالیت‌ها، کیفیت‌ها، گستردگی و گزارش مؤسسات و اتحادیه‌ها قرار گیرند.

این مسئول همکاری پررنگ‌تر اتحادیه‌های استان‌ها با اتحادیه کشور را خواستار شد و تصریح کرد: شناسنامه‌ای کامل و جامع از اتحادیه مؤسسات مردمی ـ قرآنی کشور و استان و فعالیتش با عنوان «آشنایی با اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور» در 600 صفحه طی دوماه به صورت فشرده در دست آماده‌سازی است تا آشنایی کاملی از اتحادیه سطح کشور، اتحادیه‌های استان‌ها ارائه دهد که برخی از سرفصل‌های آن عبارت است از معرفی اتحادیه کشور، معرفی اتحادیه استان‌ها، معرفی اعضای هیئت مدیره، مؤسسه زیرنظر اتحادیه به همراه خانه‌های قرآنی شهری و روستایی و تشریح فعالیت‌های اتحادیه‌ها.

ارائه 18 میلیارد تومان برنامه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام کوششی با اشاره به حمایت دبیر شورای مرکز توسعه فرهنگ قرآنی و اختصاص بودجه ویژه در ردیف اعتبارات ویژه اتحادیه، اظهار کرد: امسال برای اولین بار در طول مدت فعالیت اتحادیه، 18 میلیارد تومان برنامه براساس یک چهارچوب اصولی و صحیح به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شده است که در حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغی و ترویجی است.

وی با تأکید بر اینکه بحث بودجه و مطالبات مؤسسات و اتحادیه‌ها بیان شده پیگیری می‌شود، افزود: مبلغ حمایتی از سازمان دارالقران الکریم دریافت کرده‌ایم که این مبلغ برای آن دسته از اتحادیه‌های استان‌هایی دارای اولویت است که از طرف اداره تبلیغات استان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و از لحاظ استانی نیز وضعیت مطلوبی ندارند و براساس آن گزارش نیازها وهزینه‌های اتحادیه استان‌ها و مؤسسات است که به اتحادیه کشور ارسال شده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در پایان خواستار همکاری اتحادیه‌های استان‌ها جهت ارسال اخبار به طورمنظم و ماهانه به اتحادیه کشوری برای استفاده در خبرگزاری و نشریه داخلی این اتحادیه شد.

گزارش تصویری هفتمین هم‌اندیشی مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی ـ قرآنی سراسر کشور

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خادم قران
|
-
|
۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۳۹
0
0
سلام وخسته نباشید به شکر خداوند برنامه های مهمی در دست مسئولین عالی در جهت فعالیتهای قرانی میباشد اما جای تاسف که استانی مدیراتحادیه ای دارد بی طرح وبرنامه بی اعتنا به اساسنامه بدون صورت جلسات وترازنامه کدام مجمع عمومی که بخواهد کدام عضوی که بداند اتحادیه چه کار مثبتی انجام داده است محض رضای خدا نظارت را بیشتر کنید
captcha