رشد اقتصادی با کارآفرینی و سرمایه‌گذاری معنا پیدا می‌کند
کد خبر: 1443032
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
فرماندار سروستان:

رشد اقتصادی با کارآفرینی و سرمایه‌گذاری معنا پیدا می‌کند

گروه اجتماعی: کرمی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی با کار‌آفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی معنا پیدا می‌کند، گفت: این تفکر باید در تمامی سطوح جامعه به‌عنوان فرهنگ عمومی نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، نخستین نشست مشترک کارگروه اقتصادی استان با تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرستان سروستان امروز، سوم شهریور با حضور معاون برنامه‌ریزی و اشتغال  استانداری در این شهرستان برگزار شد.
سلیمان کرمی، فرماندار سروستان با اشاره به ظرفیت‌های خاص شهرستان سروستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری و عدم تحقق فعالیت مؤثر این بخش‌ها با وجود نزدیک بودن به مرکز استان به علت نبود تخصیص مناسب آب و عدم وجود معافیت مالیاتی مناطق محروم با توجه به برخورداری شهرستان، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید زمینه مشارکت بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم از این فرصت فراهم شده، نهایت استفاده را برده و با کمک سرمایه‌گذاران زمینه رشد و توسعه اقتصادی شهرستان را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری یکی از شاخصه‌های اصلی رشد و توسعه اقتصاد ملی است و در حقیقت بدون سرمایه و سرمایه‌گذاری نمی‌توانیم از اقتصاد پایدار صحبت کنیم.
فرماندار سروستان عنوان کرد: اگر ما به سرمایه‌گذار به‌عنوان سرمایه‌دار نگاه کنیم و سرمایه‌گذار را به‌عنوان عنصری کارآفرین و موتور محرکه‌ای در سطح جامعه ببینیم به‌خوبی می‌توانیم از این ظرفیت‌ها جهت رشد و توسعه همه‌جانبه استفاده کنیم.
کرمی با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی در گروی کار‌آفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، تأکید ‌کرد: این تفکر در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، باید در تمامی سطوح جامعه به‌عنوان فرهنگ عمومی نهادینه شود.
فرماندار سروستان در این نشست، تعطیلی پروژه انتقال پساب شیراز به دشت سروستان، احداث ایستگاه 66 کیلو ولتی در شهرک شماره 2 شهرستان و معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران در شهرستان را از جمله نیازهای اساسی شهرستان سروستان برشمرد و خواستار توجه ویژه کارگروه اقتصادی استان به موضوعات مذکور شد.
یادآور می‌شود، در ادامه این نشست هر یک از کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان، مسائل و مشکلات واحدهای خود را مطرح و مدیران ستادی و سازمانی استان حسب مورد، توضیحاتی را ارائه دادند.

captcha