فرهنگیان طلایه‌دار ارزش‌ها و باورهای دینی باشند
کد خبر: 1435934
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
مدیر آموزش و پرورش بهار:

فرهنگیان طلایه‌دار ارزش‌ها و باورهای دینی باشند

گروه اجتماعی: حدود شش ویژگی اقتصاد مقاومتی به مسائل فرهنگی مربوط است و اساس آن در آموزش و پرورش قابلیت تحقق دارد در این راستا فرهنگیان باید طلایه‌دار در تعلیم و تربیت اسلامی و باورهای دینی باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، یوسف سعیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار 12 مرداد در نشست با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: در مباحث آموزشی کیفیت مهم‌ترین است و باید دانش‌آموزان را به سمت کار های پژوهشی سوق دهیم تا بتوانیم با ایجاد روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزانی مدیر و مدبر پرورش دهیم و به‌دنبال نخبه‌پروری در این سیستم هستیم تا کشور در آینده به دست افرادی توانمند اداره شود.

وی افزود: پیوند فرهنگ و اقتصاد در نام سال، نشان‌دهنده جایگاه مسائل فرهنگی به‌ویژه آموزش و پرورش در اصلاح و فرهنگ‌سازی است، هدف از تعریف اقتصاد مقاومتی، مقاوم ساختن اقتصاد کشور و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بوده که باید فرهنگ‌سازی نیز در این رابطه صورت گیرد.

سعیدی بیان کرد: عدالت اجتماعی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی انسانی و علمی، مردم‌محوری و واگذاری امور اقتصادی و نقش دادن به مردم در فعالیت‌های اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، فسادستیزی و دانش‌محوری زیرساخت نام سال هستند.

در ادامه محسن مرادی‌‌پناه، فرماندار بهار نیز گفت: معلمان فرهنگ‌‌ساز‌ترین قشر جامعه هستند و باید قدر و منزلت معلم در جامعه حفظ شود تا به نحو شایسته‌ای کار فرهنگ‌سازی را در جامعه انجام دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اگر بخواهیم نام امسال محقق شود هر یک از ما باید یکدیگر را یاری کنیم تا مشکلات کشور مرتفع شود.

فرماندار بهار ادامه داد: مطالعه باید اولویت معلمان باشد تا با تعلیم و پرورش دانش‌آموزان شاهد رشد جامعه و پویایی آن باشیم، معلمان به‌واسطه شناخت کامل از جامعه و خانواده‌ها می‌توانند بهترین مشاوران مسئولان در بحث توسعه باشند.

مرادی‌‌پناه با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها نیازمند توسعه منابع انسانی است، اضافه کرد: کارهایی که در کشور در عرصه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست ولی آنطور که باید به منابع انسانی که مبنای توسعه یک نظام است، توجه نشده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: پرورش منابع انسانی که در مجموعه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد نیاز به حمایت، اهمیت قائل شدن به افکار و اندیشه‌های اساتید و معلمان و نهادینه‌سازی این فرهنگ دارد.

وی افزود: امروز سنگر تعلیم و تربیت که توسط منابع انسانی این مرز و بوم اداره می‌شود نیاز به حمایت مسئولان نظام دارد؛ چراکه در این سنگرها نسل آینده‌ساز آنطور که شایسته یک کشور اسلامی است، تربیت می‌شوند.

فرهنگ توجه به منابع انسانی در کشور نهادینه شود

مرادی‌‌پناه گفت: اگر به‌دنبال توسعه و پیشرفت نظام خود در تمام عرصه‌ها هستیم باید فرهنگ توجه به منابع انسانی را در کشور نهادینه سازیم تا در سالی که به اقتصاد و فرهنگ نامیده شده است اینگونه فرهنگ‌ها ساری و جاری شود.

وی عنوان کرد: در آموزش و پرورش باید اقدامات ریشه‌ای و اصولی انجام شود و سیاست‌هایی اتخاذ شود که با اطمینان ادامه یابد و شاخص‌های تعریف شده مبنا قرار گیرد و در شهرستان بر اساس این شاخص‌ها حرکت کنیم.

فرماندار بهار اضافه کرد: آموزش و پرورش شهرستان بهار در تمام زمینه‌ها موفق بوده و ما باید در این سیستم به‌دنبال کیفیت‌بخشی باشیم؛ چرا که تربیت نیروی انسانی مدیر برای آینده کشور وظیفه آن است.

captcha