آیت‌الله محمدی گیلانی به لقاءالله پیوست
کد خبر: 1427631
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
بامداد امروز؛

آیت‌الله محمدی گیلانی به لقاءالله پیوست

گروه اجتماعی: آیت‌الله محمدی گیلانی، رئیس اسبق دیوان عالی کشور بامداد امروز، ۱۸ تیر به‌دلیل تشدید مشکل ریوی در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله محمد محمدی گیلانی، رئیس اسبق دیوان عالی کشور بامداد امروز، 18 تیر در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

آیت‌الله محمدی گیلانی از مدتی قبل به‌دلیل تشدید مشکل ریوی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود و در این مدت شخصیت‌های مختلفی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی، مشاور رئیس ‌جمهور و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از وی عیادت کردند.

وی از ابتدای انقلاب مسئولیت‌های مختلفی از جمله حاکم شرع و رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی، دبیر و عضو فقهای شورای نگهبان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو چهار دوره مجلس خبرگان، عضو شورای بازنگری قانون اساسی و رئیس دیوان عالی کشور را عهده‌دار بود.

به گزارس ایکنا، آیت‌الله محمدی گیلانی در سال 1307 در روستای دعوی‌سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1323 به حوزه علمیه رودسر رفت و علوم حوزوی را فرا‌گرفت؛ سپس به حوزه علمیه قم هجرت کرد و به تکمیل دروس دوره سطح پرداخت و درس خارج را نزد آیت‌الله بروجردی فرا‌گرفت؛ وی از مبارزان انقلابی و از جمله یاران نزدیک امام(ره) بود.

captcha