برگزاری نشست تفسیر ساختاری سوره‌های قرآن ‌در حرم رضوی
کد خبر: 1426972
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
طی ماه رمضان صورت می گیرد؛

برگزاری نشست تفسیر ساختاری سوره‌های قرآن ‌در حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست تفسیر ساختاری سوره‌های قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان همه روزه، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست تفسیر ساختاری سوره‌های قرآن کریم طی ماه مبارک رمضان همه روزه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد خامه‌گر، طراح این طرح تفسیری، هر روز تفسیر یک سوره از قرآن را برای زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) به‌مدت نیم ساعت بیان می‌کند.

بنا‌بر این گزارش، روش ساختارى سبک جدیدى در تفسیر قرآن است که توسط حجت‌‌الاسلام محمد خامه‌گر، مدیرکل پژوهش مرکز پژوهش‌های علوم اسلامی و انسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی طی پژوهشی طراحی شده است و از سال 91 این روش در حرم رضوی و حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی قرآن اجرایی می‌شود.

در این طرح نگرش جامع‏‌گرایانه به معانى سوره‌ها استوار است، این نگاه نو افق جدیدى در درک معانى بلند این کتاب آسمانى مى‌گشاید و روش‌هاى نوینى را در عرصه قرآن‌پژوهى و آموزش‌هاى قرآنى ارائه مى‌دهد.

یادآور می‌شود، برای تدوین این طرح، از تفاسیر معتبر شیعه به‌ویژه تفسیر المیزان، نمونه، مجمع‌البیان، پرتوی از قرآن، تفسیر روشن و مخزن العرفان استفاده شده که منبع اصلی شرح واژگان، کتاب ارزشمند «التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» است.

captcha