درک مشکلات جامعه نیازمند رعایت تقوا است
کد خبر: 1425531
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی:

درک مشکلات جامعه نیازمند رعایت تقوا است

گروه سیاسی: مدیر‌کل اوقاف ‌کرمانشاه با بیان اینکه تا زمانی‌که تقوا پیشه نکنید، مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه را درک نخواهید کرد، اظهار کرد: تقوا در برگزاری مجالس مذهبی، حضور در مراسم دینی و عبادت خلاصه نمی‌شود، بلکه انسان باید در عمل تقوا پیشه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید‌محمدباقر حسینی‌اراکی، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه روز گذشته، 13 تیر‌ در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تا زمانی‌که تقوا پیشه نکنید، مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه را درک نخواهید کرد، اظهار کرد: تقوا در برگزاری مجالس مذهبی، حضور در مراسم دینی و عبادت خلاصه نمی‌شود، بلکه انسان باید در عمل تقوا پیشه کند.

وی با تأکید بر فرموده رهبر معظم انقلاب که جامعه را به حفظ تقوا توصیه کرده‌اند، گفت: اجتناب از گناه لازمه داشتن تقوا است، بر این اساس رسول(ص) می‌فرمایند: «یک حرام را کنار بگذارید، خدا برای شما ثواب هفتاد حج مقبول را قرار می‌دهد».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ترک محرمات را بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دانست و ابراز کرد: عابدترین افراد کسانی هستند که به خاطر خدا گناه انجام ندهند و ترک محرمات کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی با اشاره به اینکه در قرآن 120 اثر در مورد تقوا آمده است، عنوان کرد: یکی از تقواهایی که در قرآن به آن اشاره شده است، قبول عبادت بندگانی است که گناه نمی‌کنند، بنابراین برترین عملی که انسان باید انجام دهد، دوری از گناه است.

وی با بیان اینکه خداوند در شب اول ماه مبارک رمضان 70 هزار گناه را می‌بخشد، گفت: خداوند در شب قدر به اندازه ماه رجب، شعبان و اول ماه رمضان گناهان را می‌بخشد، اما شراب خوار، عاق والدین شده و قهرکنندگان به خاطر دنیا، بخشیده نخواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با تأکید بر اینکه پنج گناه، روزه را باطل می‌کند، ادامه داد: دروغ، غیبت، سخن‌چینی، قسم دروغ و نگاه به نامحرم از جمله گناهانی است که روزه را باطل می‌کند، در این راستا زنان باید با حجاب کامل در عرصه‌های اجتماع حاضر شوند و مردان نیز باید مراقب نگاه خویش باشند.

captcha