روزه گرفتن در ماه گرما افضل جهاد است
کد خبر: 1425523
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

روزه گرفتن در ماه گرما افضل جهاد است

خبرنگاران افتخاری/ ساسان حق‌شناس: امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: روزه گرفتن در ماه گرما افضل جهاد است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز پرشکوه سیاسی، عبادی جمعه شهرستان اسلامشهر در اولین هفته ماه مبارک رمضان به امامت حجت‌الاسلام محمد نوروزی و با حضور گسترده امت خداجو و روزه‌دار در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه اول نماز، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات نمازگزاران در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مؤمنین روزه‌دار باید در این ماه میهمانی الهی با دل‌های پاک و نیت راستین به عبادت خداوند متعال و تلاوت آیات کتاب الهی بپردازند تا اعمال آن‌ها مورد رضای پروردگار قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر طبق آیه 35 سوره مبارکه احزاب، پاداش عظیم مردان و زنان روزه‌دار از قبل نزد خداوند متعال تعیین شده است‌.

نوروزی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت‌های هفته از سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت‌الله صدوقی  به‌دست منافقین کوردل در نماز جمعه ماه مبارک رمضان (1361)، حمله ناجوانمردانه ناو جنگی آمریکا به هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس (1367) یاد کرد و سپس، به تحلیل اوضاع منطقه پرداخت.

وی تأکید کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر به سرکردگی استکبار و صهیونیست جهانی  با دشمنی بزرگ نسبت به مسلمانان در ماه مبارک رمضان در نوار غزه و سرزمین‌های فلسطین اشغالی و کشورهای عراق، سوریه و بحرین عزیزان مسلمان و شیعیان را به شهادت می‌رسانند.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: با توکل بر خداوند متعال و وحدت مسلمانان و پیروی از مرجعیت و روحانیت شیعه به‌ویژه در کشور عراق بزودی همگان از شر فتنه‌های دشمنان نجات پیدا کنند.

captcha